De despărțire

EL: Bună…

EA: Cum de… Cum m-ai găsit?

– E prea mult de povestit…

– Încearcă, ce zici?

– Am… Nu mai puteam fără tine. Ai tăcut, brusc, deși pare că faci o mulțime de lucruri. Și ai rezistat, în final tot tu, să nu mai faci niciun pas.

– Am făcut, de fapt. Mulți. Doar că în afara ta. Și-apoi, pare că te-ai descurcat fără mine.

– Păi, da… dar e complicat.

– Știu. Nu are cine să-ți poarte cu înțelegere supărările. Nici mofturile. Nici aparenta ta justiție.

– Ești rea.

– Da. M-am scuturat de tine, de toți. Cu greu, cu lacrimi și răbdare. Am tot ce-mi trebuie, tot ce îmi doresc, într-un singur suflet. Nu mai am nevoie și nu mai vreau să adun din oameni diferiți un ideal de dormit ușor… Înțelegi?

– Nu prea. Deși… Cât mai aveai să stai agățată de mine?…

– Chiar așa. Și mi-era bine, zău, înainte să te văd acum.

– Unde te duci așa devreme?

– La birou. Azi e prima zi.

– Succes!

– Am emoții.

– Te-am sunat.

– Știu, o vreme știu că mă sunai. Și nu-ți răspundeam.

– Mi-ai răspuns o dată și ai tăcut brusc după ce am zis „bună”.

– Da. Ți-am șters numărul. Și am crezut că e vreun angajator. Apoi… te-am recunoscut.

– …

– Trebuie să plec. Te rog să nu mă urmărești și să nu mai vii aici. Încearcă să mă eviți cât de mult poți. Îmi faci rău în mai multe moduri decât poți îți dai seama.

– Pot să te îmbrățișez? Așa… de despărțire?

– Nu. În ceea ce mă privește, nu am fost niciodată împreună, așa cum ar fi trebuit, cum aș fi vrut.

– Uh…

– Zi bună să ai…

 

Lasă un comentariu

