Valea de marmură

Mă conduce acasă și vorbim vrute și nevrute; povestim despre cum ni s-a părut concertul, printre încercările lui de a mă săruta la stop și preferința mea de a-mi descoperi genunchii, ridicând din întâmplare fusta. Parchează și ne îngrijorăm cinci minute, mecanici nepricepuți, să oprim ventilația. Râd din tot sufletul de familiaritatea asta pe care ne-o însușim, caldă, puțin stângace, și-l simt îmbujorat, rușinat de neputința noastră.

Ne prindem mâinile și intrăm în bloc, apoi chemăm liftul și ne privim drept, fără ezitări. Începe să-mi bată inima mai tare și mă gâdilă degetele, spatele, coapsele, a anticipație, a dorință. Intrăm în lift și mă bag în colț, cu o clipă înainte să-mi prindă fața cu palmele și să se lipească de mine, într-un sărut aprins, aproape violent. Ajungem, cu un zgomot de instalație veche și un pâlpâit al becului oricum chior, și se desprinde de mine la fel de brusc. Am un gol în stomac și o dorință vie care pulsează prin tot corpul. Își caută cheile și îi ia mult să o găsească pe cea care trebuie și să nimerească încuietoarea. Mă invită pe mine să intru înaintea lui și pășesc într-un hol întunecat. Până dau de întrerupător, el a închis ușa în urma noastră și mă apucă de mijloc, lipindu-mă de perete. Îți vâră mâinile pe sub pliurile fustei albastre și știu clar că ăsta e ultimul moment de judecăți inutile din seara asta.

Mai târziu, se declară stăpân peste văile de marmură, peste sâni și buze, peste ochii ca o întindere de maci, roșu cu verde. Mă întreabă de ce-i sunt zeiță și cum de l-am ales pe el. Îi surâd că îl așteptam și-mi întoarce că am fost concepută în ziua în care ne-am cunoscut, special pentru el. Ridic din umeri.

Poate chiar am fost; nu-mi amintesc de sufletul meu înainte de el, decât vag, insipid, ca o poveste auzită din întâmplare, în metrou.

Lasă un comentariu

