Aproape romantic.

EA: – Hei! Pot să-ți povestesc ceva?

EL: – Au plecat copiii din birou? Habar n-am, eu stau în balcon de-o oră.

– Și ce faci?

– Nimic. Stau. Fumez. Încerc să-mi dau seama… lumea.

– Hm. Hai să te încurc și eu, ce zici?…

– Hai, încurcă-mă. Vii lângă mine? Da, bine. Mai bine pe scaun.

– Știi… M-ai întrebat odată, aici, în cub, cum de-ți citesc gândurile. Și ți-am spus că am mai fost o dată. Că știu de ce fugiți de-acasă.

– Da. Îmi amintesc. Nu ai terminat cu tipul ăla astă vară?

– Așa credeam. Ne-am mai văzut la bere de câteva ori, adică ceai pentru mine și bere pentru el, cu o gură pe care o fur eu, mereu din a doua, mereu când nu e la masă. Ne-am văzut după Revelion. Să-mi povestească cum a fost Crăciunul. Care a fost cu ea. Pf… Și-am ajuns din nou la el. Ne-am ciondănit vreo oră, el rămas în puține haine și eu încă cu paltonul pus, cu mușcat și gâdilat și șoptit pe gât. Cu încercări de-a scăpa și întrebarea lui, bruscă și puternică, dacă mi-e frică de el. Cu groaznic de mult efort, o mulțime de sărutări și îmbrățișări, mângâieri și acceptări întregi, complete, a ceea ce suntem unul pentru altul, călători.

– Cât de frumos cade lumina pe fața ta!…

– Aproape romantic. Având în spate toate experiențele cu el, chiar romantic. Cu tot cu sărutatul din fața blocului, care nu s-a mai întâmplat de… nici nu mai știu când. Iar peste două zile să-mi spună că se căsătoresc. Că au decis treaba asta și se mută amândoi la sora ei, în Neamț. Și că se mută din martie. Curând adică. Prin mesaje pe WhatsApp, îți dai seama? Și-apoi mi-am dorit o oră cu el, în parc, în spatele blocului, în scară, oriunde, să pot să-i văd fața când întreb lucruri. Dar se simțea rău și nu putea să iasă. Urăsc minciunile astea care fac lucrurile mai domoale. Uneori vreau să simt tot adevărul, să doară groaznic, să pot să țip și să mă tăvălesc de durere. Să plâng până mă sufoc și să-mi amorțească degetele de la strânsul pernei.

– Și să treacă?

– Și, da. Să pot să las să treacă. Să pot să îngrop. Nu prea am avut șansa. Motiv pentru care îți plâng ție. Uf… iartă… iartă-mă.

– Plângi. Cât ai nevoie.

– Acum… nu pot să nu mă gândesc la faptul că știa toate astea când ne-am văzut. Că de-asta s-a purtat așa, de-asta strădania și grija și ezitarea și toate. Pentru că știa că trebuie să-mi spună și știa că n-am să mai vreau să-l văd după ce-mi spune.

– Da. Probabil că știa. O căsătorie nu se decide în două zile distanță.

– Și, mai ales, nu pot să nu mă gândesc la faptul că nu mi-a putut spune asta live.

– Pentru că se simte vinovat?

– Pentru că e laș. Pentru că n-ar putea să-mi susțină lacrimile. Pentru că ar trebui, fir-ar, ar trebui să știe că am fost cu mintea și trupul spre el cu mult efort, ca să ascund, ca să nu întrebe nimeni, ca să accept că-i trec degetele și pe pielea alteia. Și ce drept aveam?…

– Dreptul pe care ți l-a dat el, iubindu-te.

– Nu m-a iubit.

– Nu știi asta.

– Dacă așa m-a iubit, nu știe să iubească. Nu iubești un om așa.

– Există multe feluri de a iubi.

– Mi-e rău. Sunt groaznic de singură și am iubit îmbrățișările alea, le-am savurat ca pe cel mai bun lucru din lume; îmi doream să nu se termine, să rămânem blocați în timp în momentul ăla. Nu mai vreau să dorm, pentru că nu mai pot să mă bag iar, mereu, continuu, într-un pat gol. Și să mă trezesc cu fața spre un perete decolorat și să n-am cui spune nimicuri. Și să nu am ce iubi.

– …

– Și să știu că, de fapt, eu sunt principala vinovată pentru asta. Că știam cum e. Cum se simte. Și nu m-am oprit.

– Cred că tu nu știi să zici „nu”.

– Mda.

– Vezi?…

– …

– Nu cred că am să ajung vreodată să pot gândi așa ca tine.

– Urâcios?

– Profund. Sunt un superficial. Într-o lume a superficialului. Și de-asta ți-o tot iei.

– Se prea poate. O să devin superficială. Sau doar super.

– Meh. Super ești deja. Hai că rămân și eu doar super. O să facem o echipă bună.

– Nu știai asta deja?…

Lasă un comentariu

