Din nasturi

EA: Pe unde ești?

EL: La munte undeva. Nu mă întreba ce caut aici, că aș pleca fix acum.

– Dacă…

– Mda, dacă. Stai o clipă.

– Uf, ai ieșit într-un balcon?

– Pe terasă.

– O să faci țurțuri.

– Îmi ții tu cald.

– Ah… De când ești la zăpadă?

– De când m-a făcut mama urs polar, fir-ar a naibii!..

– V-ați certat?

– Ca întotdeauna. N-am luat cinci perechi de șosete, am pus fesul galben copilului și n-am așteptat să-i deschid ușa damei.

– Îmi pare rău. Mi-ar fi plăcut să fii în București. Era mai ușor să te răpesc puțin.

– …

– Probabil te-am deranjat. Lasă. Mergi la ei. Petrecere faină!

– Hei, stai!

– Stau…

– Am uitat. Te-am uitat.

– Auch. Probabil că o meritam, hm?…

– Nu. Ascultă. Am uitat că am nevoie de tine. Am crezut că ești acasă și e totul bine pentru tine. Pari îndrăgostită din poze. Am tăcut și mi-am închipuit că pot să petrec ceva, un prag, fără tine.

– De fapt, poți. Puteai, înainte să te sun, nu?…

– Să nu plângi acum, te rog. N-am să mi-o iert vreodată, să știi.

– Nu plâng. Nu am loc să. Dar eu cred că, în continuare, te amăgești cu mine, prin mine.

– Nu. Mă gândeam la tine. Mă uitam la ea, la altele pe aici, și mă gândeam la tine și la cât de elegantă ai fi fost fără tocuri și fără machiaj, cu o rochiță de-a ta indecent de cuminte, cu ghetuțele alea de grădiniță și cu buclele tale parfumate, roșie în obraji de oboseală și alcool, făcându-mi semn că mă vrei în jurul tău.

– Ah… Probabil nu ți-aș face semn, dar mi-aș dori să stai cu mine, să mă ții de mână, să-mi prinzi talia și să mă săruți sus, lângă ureche. Dar visul ăsta nu o să-l trăim niciodată.

– …

– Și eu te imaginez în jurul meu. Deși cred că te idealizez uneori și că tu n-ai fi așa.

– Se poate. Mi-e dor să te sărut…

– Șșșt! Nu-ți face noaptea asta și mai grea.

– Sau să nu-ți fac ție?…

– Pa! Să petreci frumos. Să faci un om de zăpadă cu un ochi din nasturi.

– N-am nasturi!

– Desfă de la o cămașă. Nu mă interesează. Vreau poză cu dovada!

– Haha! Zăpăcito!

– Da. Mi-e dor de tine. Pa!

– Pa, iubito!…

PS: La mulți ani vouă, dragilor!

Lasă un comentariu

