Trei trandafiri

Redau parțial o discuție dintre mine și o doamnă din 323,de-acu vreo oră:
– Îmi place că porți căciuliță. Trage-o bine pe urechi! Așa, să nu îți înghețe creierul!
– O trag, dar se tot ridică!
(15 secunde de liniște; cu doamna începusem să vorbesc din stație, m-a întrebat dacă „e vreo mașină la capăt” – nu știam că e capătul cu o stație mai încolo…)
– De ce nu stai, mamă?
– Am stat toată ziua, nu mai vreau.
– Lucrezi la calculator, nu? (compătimitor)
– Da.
– Dar câștigi bine?
– E bine.
– Și eu am lucrat în transporturi. Acuma am 76 de ani. Am o pensie de aproape zece milioane. Eh…
– …
– Am votat cu ăla de-a ieșit acuma. Eu îți spun cinstit. Adică m-am interesat, am vorbit cu două doamne, că eu nu am timp să mă uit la televizor. Și așa am votat. (hotărâtă) Cu trei trandafiri.
– Așa au votat și doamnele?
– Da. A zis că ne mărește pensia. Oare de la întâi?
– Cine știe? Sunt multe de făcut și întâi e aproape.
– Dar oare o să mărească doar la ăștia de am votat cu el?
(Între timp, doi bărbați din stânga mea și vreo trei din spatele ei încep să devină vizibil atenți la noi, deși înțelesesem de mult că ne ascultă)
– Păi nu are cum să știe cine cu cine a votat. O să mărească la toți.
– Ah, păi nu știe? Nu scrie pe listele ălea unde am pus eu ștampila?
– Nu. Nu știe la nimeni. Votul e secret. Se știe doar că ați mers la vot. Dar nu au de unde să știe pe liste cu cine ați votat.
– Am înțeles…
– Așa, că spuneți dumneavoastră, e altă treabă.
– Eu spun cinstit… Oare câți ani crezi că are?
– N-aș ști să zic.
– O avea vreo șaizeci, nu? Eh, poate ne mărește pensia. Da, așa a zis, că ne dă la toți. Că ajută pe toată lumea.

Apoi a epuizat subiectul și a început să mă întrebe dacă sunt măritată, când o să mă mărit, unde stau și cât dau pe chirie. În ciuda tuturor cercetărilor citite și analizate, mi-a rămas în minte: „Așa am votat, cu trei trandafiri.”…

2 păreri la “Trei trandafiri

Lasă un comentariu

