Spațiu rămas

Niciodată nu știu ce să fac cu spațiul rămas. Rămas în urma unui prieten care mi-a înseninat luna, al unei prietene care se întoarce la ale ei, al unui amic-fotograf care-mi invadează sufletul prin lentile, al unui iubit care mă lasă singură, adormită și dezvelită pentru a-și începe ziua de muncă. Dintr-o dată, spațiul acela, care fusese reconfigurat pentru doi, redevine al meu, tot. Și nu știu ce să fac. Strâng păturile și lenjeria, spăl cănile de cafea, deschid fereastra și trag biroul înapoi. Mut paharul de apă puțin mai la stânga, cutia cu zahăr o pun la loc, prosoapele în conformația inițială. Apoi rămân în mijlocul camerei și mă sufocă tot spațiul gol, prin care nu mai umblă nimeni, pe care nu îl mai împart, pentru care nu mai trebuie să fiu atentă la pași, respirații profunde sau ezitări în prag. Simt cum se pierde vraja, cum parfumul pulverizat în baie iese prea repede pe fereastra deschisă. Mă simt iar înapoi, eu cu mine, într-un spațiu pe care-l gândesc de câteva zile ca nefiind doar al meu. Și mă sperii.

Am să ies la plimbare. Așa fac mereu când pleacă din casă cineva care mi-a fost invitat. Am nevoie de un spațiu și mai mare pentru ca, reîntoarsă acasă, să percep locul ca având dimensiunile inițiale.

4 păreri la “Spațiu rămas

  1. Eu nu am putut niciodată sa imi scot vreun om din suflet. I-am alocat spațiu si timp, iar acel spațiu si acel timp, chiar daca acel om a plecat, au rămas. Pentru ca fac parte din mine. Si oamenii buni, si oamenii rai. Oameni buni care m-au făcut sa văd viața frumoasa atunci cand era nevoie. Oameni rai care m-au învățat cum sa ramân un om bun. Tocmai de aceea spun ca spațiul ocupat de ei, fie si in absenta lor, a rămas același, asa cum frumos spui si tu ” având dimensiunile inițiale”.

Lasă un comentariu

