Căzuți la datorie

Căutând pe unde se întâmplă FNT-ul (daaa, începe azi!), am dat de o fotografie care mi-a prins atenția și mi-a trecut un fior prin corp. Nu sunt pricepută în analizarea imaginilor, dar ceva m-a captivat. Am descoperit din fotografie că biserica e pe lângă clădirea cea minunată a Arhitecturii – nu de alta, dar îmi iau mereu cel puțin cinci minute să îi admir detaliile. Bine, bine, dar știam că e o singură biserică pe acolo și nu-i poziționată așa.

093anp

Am căutat-o. Biserica Enei. O stradă care-i poartă numele. Și, din link în link, aflu că-i o biserică dărâmată după cutremurul din 77. După. Al cărei clopot se află în curtea bisericii Stavropoleos care, ghici, e o altă preferată de-a mea din agitația Bucureștiului. Ce ciudat se-așează lucrurile, nu credeți?…

enei4-6-1

Sunt în căutare de povești minunate despre Bucureștiul vechi. Dacă v-a intrigat ceva din arhitectura orașului ăstuia, nu ezitați să-mi dați de veste.

Lasă un comentariu

