Spre noi

EL: Ți se pare că suntem răi?

EA: Da. Probabil. Dar nu pot altfel. Mi-a făcut prea mult rău și am tot acceptat.

– Știu, dar… Mna, mi-a fost prieten. Și ție ți-a fost prieten.

– Înțeleg. Doar că eu sunt pentru mine mai importantă decât e pentru mine oricine altcineva.

– Uau, ți-a ieșit din prima!

– Da, da!

– De ce crezi asta?

– Nimeni nu mă cunoaște mai bine decât mă cunosc eu. Adică și eu mai am de învățat, dar sunt singura care știe toate prin care am trecut.

– Da, cred că asta mi-ai mai zis. Înțeleg acum. Ai dreptate. Da.

– Bun. Și atunci, dacă eu mă știu și eu am grijă de mine când ceilalți nu sunt, nu văd sau nu înțeleg, de ce aș lăsa pe altcineva să fie mai important?

– Altruism?

– Nu știu. Nu cred.

– Credință în poruncile lui Dumnezeu?

– Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți. Asta zici?

– La aia mă gândeam, da. Dar dacă știi și alte citate, și mai bine.

– Ca pe tine însuți. Nu mai mult. Nici mai puțin, că asta înțelege toată lumea. Dar nu, niciodată mai mult. La fel. Altfel, nu riști, ca în orice bun tranzacționat, să devii invidios pe ce are celălalt?

– Adică să îți port pică pentru că te iubesc mai mult decât mă iubesc pe mine?

– Da. Probabil că neconștientizat, dar nu e exclus.

– E prima dată când văd ideea asta într-un alt fel. Pf…

– În plus, din ce știu eu, alte credințe îți spun că întâi pe tine trebuie să te iubești, respecți și înțelegi. Că atunci vei fi împăcat și atunci vei putea să fii și pentru ceilalți.

– Ah… Auzi? Noi am plecat de la el.

– Da. Am plecat. Gata. Dar îți dai seama că, dacă nu era el, noi nu ne cunoșteam?

– Tot răul spre mine. Spre bine, adică.

– Tot răul spre noi, da.

Lasă un comentariu

