Economie

EA: De ce nu-mi spui că mă iubești?

EL: Ăăăm… stai o clipă. Acum? Din senin?

– Nu. Când facem dragoste.

– Dar nu mai facem.

– Haide, nu mă suci. De ce nu mi-ai spus?

– Trebuia?

– Am citit un text despre decizii în condiții de excitare sexuală. Știu, dubios. Ce e relevant din ce-am înțeles eu e că în situații intens emoționale, ca excitarea, suntem noi, cei reali. Sau, oricum, mai reali ca într-o stare neutră.

– Interesant. Și ce treabă are asta cu declarațiile?

– Are. Să vezi cum. Dacă tu nu-mi spui că mă iubești în stările tale intense, înseamnă că nu mă iubești.

– Dar îți spun, sau, în fine, ți-am spus de mai multe ori asta, chiar dacă nu când făceam dragoste.

– Tocmai! Atunci ești calculat, rațional și ne-natural, dacă vrei așa.

– Auzi? Dar de când contează să te iubesc? Parcă nu voiai asta.

– Ei, deja… e cam târziu.

– Poate nu te iubesc. La asta te-ai gândit?

– Da. Și la asta m-am gândit. Și ajung tot la ideea că declarațiile tale sunt mincinoase și interesate.

– Ai început deja un master de psihologie?

– Nu, dar fac un curs de economie comportamentală. Și știi ce-am mai învățat? Că, în general, ne plătim următoarele aventuri amoroase prin mici cadouri făcute la început, cină și film și alte dulcegării.

– E cam urât să gândești așa.

– Da, probabil. Din nou, în stările tale de pasiune nu m-ai iubit. Doar m-ai f…

– Șșș. Nu știi să vorbești urât. Și cred că ai prea mult timp liber.

– Nu chiar, nu. Dar mintea mea leagă repede teoria de experiență.

– Uf…

– …

– Mi-e greu, să știi. Mi-e greu să înțeleg cum să te abordez. Pentru că nu mai știu ce suntem.

– Nici eu… Hai să vorbim mai încolo, când o ști vreunul dintre noi…

Lasă un comentariu

