Greșeală

EA: Noi facem o greșeală.

EL: Și abia acum te-ai prins?

– Nu, nu pricepi. O greșeală de comunicare.

– Explică.

– Păi suntem prieteni. Ar trebui să comunicăm. În ciuda resentimentelor.

– Prieteni? Resentimente? Ai?

– Uneori mă enervezi. Ești rece și arogant și pare că ți s-a urcat la cap toată rețeaua de oameni din jurul tău.

– Nu îmi dau seama.

– Probabil. Probabil sunt invidioasă. Mi s-a zis asta cândva, că de fapt nu îmi fac griji pentru tine, ci mă oftic.

– Îți faci griji?

– Ceva nu e în regulă, da. Nu știu să-ți explic. Simt că nu e în regulă. Și n-are nicio treabă cu diferențele conceptuale dintre tine și oamenii ăia, sau dintre mine și ei. Doar mă tem. Și aștept cu un soi de groază ziua în care vei fi trădat și aruncat în stradă, cum s-ar zice, și mă tem că nu voi ști să fac nimic să te ajut, decât să stau lângă tine.

– Da, s-ar putea să te oftici.

– Despre asta vorbesc. Chiar crezi? Am dat vreun semn că sunt invidioasă pe legăturile tale?

– Așa pare.

– Bine. Înțeleg. Oricum… eu cred în comunicarea dintre prieteni. Altfel, rămânem două lumi paralele, îți amintești?

– Cine-a zis că suntem prieteni?!

– …

– Poate nu vreau să fim prieteni. Crezi că eu mai pot să te tot ascult plângându-te? Și sictirită din orice prostie și calculând situațiile doar cât să-ți convină ție? De parcă toată lumea se învârte în jurul fundului tău!

– Și cum ai vrea să fiu? Ce vrei de la mine?

– Nu știu…

– Nu pot, fir-ar, nu știu să fiu doar de-o partidă, când ai chef, de-un pahar de vin și adormit în fața unui film. Nu pot, fără măcar să simt ceva, vreun soi de legătură care să n-aibă treabă cu eșarfa mea verde.

– Nu am să mă cert cu tine acum.

– Asta facem de când ai răspuns…

– OK. Hai să ne oprim.

– A… Alo?…

Lasă un comentariu

