Tribut

EA: Dar unde ești?

EL: În Mureș, la sora mea. E în spital și era nevoie de cineva care să aibă grijă de pici.

– Au! Ce-a pățit?

– Bilă, pietre sau alte metale pe undeva prin ea. A făcut operație, dar e încă în spital. Horia, cumnată-miu, e prin afară cu firma. Eu sunt singurul care-și permite să plece când îl taie capul.

– E foarte frumos din partea ta că faci asta, să știi.

– Mulțumesc. Și ea îmi spune mereu.

– Cum te descurci?

– Binișor. Copiii sunt amândoi răciți. Eu tocmai am scăpat de o toxinfecție alimentară, iar acasă tot răciți i-am lăsat. Deci… Mă descurc cu ei, dar am impresia că s-au adunat prea multe rele.

– Chiar așa. Eu tocmai m-am scos piciorul din gips.

– Pf… Aș fi avut cum să te ajut?

– Mnu. M-a dus mama acasă curând după ce l-am imobilizat. Dar acum mă bat cu recuperarea. Învăț să merg, mi-e tare ciudat.

– Cred. Lasă, ne-am plătit tributul pe 2016. Acum o să tot fie bine.

– Să fie! Toți în jurul meu au avut contact cu medicamentele sau spitalul de când a început nebunia asta de an bisect.

– Auzi? Dar tu n-aveai examene? Cum ai făcut?

– Am fost la unul așa, într-un picior. Iar pe celălalt îl dau mai încolo. O să fim bine.

– Da. Da. O să fim. De ce mă întrebai unde sunt?

– Ah… Mă gândeam la discuția noastră de zilele trecute. Și mi-am dat seama că mi-ai aruncat un soi de momeală și că, poate, simțeai nevoia să vorbim despre motivele pentru care nu ești în oraș.

– Tu, mereu!

– Da… Eu. După două săptămâni de uitat la tavan, crede-mă, știu ce înseamnă să-ți dorești a te plânge cuiva.

– Te las acum, e ora de masă. Ai grijă de tine, bine? Și repetă-ți asta: ne-am plătit tributul.

– Da. L-am plătit. L-am plătit…

3 păreri la “Tribut

  1. Holaaa!
    Ce ma bucur sa citesc articole noi. L-am citit acum si pe cel de joi 🙂
    Ce tribut? Care tribut? Zambeste in fiecare clipa; intotdeauna exista un motiv ca sa zambesti. Sambata dulce!

Lasă un comentariu

