Timp de gândit

Suntem, de mai bine de 12 ani, învățați cu profesori-radio, care umplu golul dintre intervenții, care întreabă și, în absența unui răspuns din partea noastră, răspund tot ei. Ne-am învățat că nu e bine să fie liniște, că trebuie să știi imediat răspunsul și nu primești timp să-l gândești.

Și iată-ne puși în fața unui om care își ia timp, el pentru el, să gândească. Ridică o întrebare și tace. Ne privește pe rând. Așteaptă. Are răbdare. Uneori apar răspunsuri – încă nu m-am dumirit dacă apar pentru că a existat timp de gândire sau pentru că, în continuare, ne macină tăcerea. Alteori nu apar și atunci, pentru că noi îi adresăm întrebarea înapoi cu priviri încruntate, răspunde tot el, valid sau cu un „nu știu nici eu!” care ne face să râdem – alt mit dărâmat, acela al profesorului-atoateștiutor.

În ciuda ritmului lent, mi-e confortabil cursul lui. Am timp să îmi așez gândurile înainte să constat că înțeleg sau nu, că știu sau nu să răspund. Ar fi fost bun măcar un profesor de-ăsta în liceu, ca să ne spună și nouă cineva că e ok să ai nevoie de timp, că e ok să nu-ți vină idei în doar câteva secunde sau să-ți amintești ceva citit acum două luni.

PS: Tocmai am terminat cursul cu el. Poate și de-asta pot să vă spun calm despre avantajul de a-l fi făcut! 🙂

4 păreri la “Timp de gândit

  1. Neata!

    Daaa, si eu pot sa zic asemeni tie. Eu am si experienta de partea cealalta a catedrei 🙂 Cred ca ne lipseste exercitiul implicarii si asumarii raspunderii. Insa, invatam 🙂 Ma bucur pentru ca ai trait si asemenea momente. La cat mai multe!

Lasă un comentariu

