Stimați figuranți

Dragi „mari oameni de presă” de care n-a auzit nimeni, reprezentanți ai unor site-uri/bloguri/forum-uri de care nu știe decât 10% din București și 0,3% din restul țării, stimați fițoși care vreți covor roșu la o proiecție de film documentar,

Hai să facem schimb de ecusoane pentru o vreme. Hai să veniți voi voluntari, de dimineață până seara pe două senvișuri și juma’ de apă, un om în grija a cinci tipuri de articole de vânzare ușor însușibile, cu alți trei voluntari începători care nu înțeleg că „scanarea unui bilet” înseamnă a unui bilet pentru fiecare spectator.

Și eu o să fiu omul de presă care vine fără acreditare, fără vreo dovadă că ar avea vreun drept de loc în sală, dar cu carul de fițe și tencuiala de fond de ten la purtător. Eu o să fiu cea care nu are răbdare încă cinci minute până punem la punct subtitrarea. Eu nu o să înțeleg că și ceilalți sunt oameni, că pentru toți e important timpul, că scopul nostru comun e să construim cultură. Eu nu o să înțeleg dacă vreți să-mi vedeți legitimația de două ori într-o seară, că nu ați avut timp să notați numele. Eu nu o să înțeleg că „lista de la intrare” e a dracu’ listă de la ușa de intrare în sală.

Hai să facem asta pentru un festival întreg în care să-mi vedeți moaca nesuferită la trei filme pe zi și în care o să vă fac capul calendar de fiecare dată că vreau să am loc, că subitrarea a fost două secunde decalată la un moment dat, că sacoșele nu mai sunt de calitate și că nu sunteți suficient de eficienți în soluționarea unei probleme.

Apoi, să vă mai prind cu figurile după voi la festivaluri, răbufnind din complexe de inferioritate în fața voluntarilor (care, presupuneți voi, sunt mici și proști și definiția modernă de sclavie acceptată), că vă scot pe ușa din spate și vă iau și legitimația. Așa, ca să vorbim de la egal la egal, să vă văd curajul…

 

Din zilele mele de voluntar OneWorld 8.

O părere la “Stimați figuranți

Lasă un comentariu

