Pe dinafară

EL: – Alo?

EA: – Ai cinci minute?

– Cât dai pe ele?

– Pf… Oricât. Am nevoie de ele, de la tine.

– Spune, copil.

– Mi-e groază de mine. De ce gândesc, de ce simt, de ce mi se întâmplă. De fapt, la dracu’, de ce nu mi se întâmplă.

– Adică? Ce-ai pățit?

– N-am pățit. Adică nu cu subiect și predicat. Dar tot pățesc. Mă simt lăsată pe dinafară din toate relațiile în care sunt, simt că mi se decide viața în absență, că sunt un fel de suplinitor pentru zile libere, seri excitate și nopți reci.

– Iar ai picat…

– Nu cred. Habar nu am. Nu mă pot concentra. Mă simt un fel de zombi care nu face nimic. Mă uit la seriale, beau ceaiuri, mănânc ciocolată. Mâncare înghit pentru că trebuie, nu de foame. Râd mult și fals, zâmbesc rar. Nu văd nimic în jurul meu, nu produc nimic.

– E în regulă să fii obosită. Să nu mai poți. Să nu mai știi.

– Nu, nu e. Pentru că mă simt obosită, deci nu lucrez. Nu lucrez, deci am timp să mă gândesc aiurea și să fac scenarii și să-mi dau seama că, în timp ce eu zac, altcineva decide ce se întâmplă cu mine.

– Nu decide nimeni în locul tău! Iar ești conspiraționistă?

– Ah, nu la asta mă gândeam. Doar că, în povești de doi, celălalt decide ce se întâmplă cu noi. Și nu-i ok. Dar mă trezesc prea târziu ca să mai pot face ceva în privința asta. Așa că înghit și tac.

– Mă sperii, să știi.

– Da, știu. Simt nevoia să țip, să plâng, să bat, să trântesc. Să ceva… Măcar lasă-mă să îți spun ție.

– Ești la cămin?

– Unde altundeva?…

– Ia un taxi și du-te la birou. O să vin și eu cât de repede pot.

Lasă un comentariu

