Din patru motive

„Eu, bărbat, stau la masa asta. În fața mea e opusul meu, o femeie, tu. Noi suntem complet diferiți. Nu avem nimic în comun. Exceptând faptul că suntem la aceeași masă.”
Și-l las să-mi spună. Despre asumări, despărțiri și cum, de fapt, au fost dintotdeauna trei, nu doi.
Pe fundal cântă toate melodiile la modă de vara trecută. Surprinzător, nu miroase a mâncare în localul ăsta și nici oameni nu sunt la mese. Sau, oricum, nu mai mult de zece minute, până înfulecă un sanviș. Mi-amintesc de toate link-urile cu „http://youtu.be” pe care le schimbăm, eu pe-un cont, el pe altul. Eu pentru atmosferă, el pentru versuri. Ale mele calme, de meditat, de dormit, de iubit (?). Ale lui de refacere, de regăsire, de… doi. Asta pentru că e foarte greu să alegi o melodie. „Trebuie să te gândești bine ce alegi, ca să poți controla mesajele. Dar melodiile au multe mesaje. E complicat… De unde știi că mesajul pentru care trimiți piesa o să fie același cu mesajul pe care-l voi găsi eu?…”
Și sunt tristă și fericită în același timp. Fericită că e aici, că îmi amintește că sunt iubită. Prin tot. Prin poziția-oglindă, mereu. Prin fursecuri. Prin cafeaua care e întotdeauna aceeași pentru amândoi. Prin „doar dacă se poate” și „nu mă mai așteptam să ne vedem azi”. Și tristă. Pentru toate tristețile dintre nasturii cămășilor. Pentru locul ăla gol care nu poate fi înlocuit cu nimic, ci doar e acoperit de un stil de viață. Pentru că știu cum e să fii în povești ca ale lui, doar că dintr-un rol feminin.
Și-l privesc în ochi când îmi spune cum știe el deja structura buzelor mele. Și-i râd și nu mai joc gesturile și mă las copleșită. Poate înțelege mai mult decât mine.
„Și ce te mai faci dacă o să-ți placă prea mult?” mă întreabă sau se întreabă cu voce tare, mie. Niciunul nu știe răspunsul. Sau nu vrea să-l știe. Nu de alta, dar e mult mai ușor să se întâmple un lucru pe care l-ai definit.
Și, la final, ne zâmbim și ne încrucișăm drumurile. Până data viitoare. Aroma lui din patru motive m-a urmărit la metrou. Încă o mai port.

Lasă un comentariu

