Groznicie

EA: – Alo?

C: – Bună. Poți vorbi un minut?

– Da. Doar că nu știu cu cine.

– Ah, iartă-mă. Sunt Cristi, de la birou.

– Bună, Cristi! Spune-mi, te ajut cu ceva?

– Da. Și nu. Adică… Iartă-mă că ți-am luat numărul de telefon și că te deranjez.

– Dar..? S-a întâmplat ceva?

– Da. Cam da. Trebuie să faci ceva. Nu e în stare să lucreze nimic de două zile, de când ai plecat de aici. Nu e coerent, pare că nu doarme, stă toată ziua și derulează niște site-uri fără să le citească.

– Hm… Spune-mi, te rog, că nu el te-a pus să suni.

– Nu, nu! Ești trecută în ghidul nostru de urgență. Adică în caz că se întâmplă anumite chestii, avem numărul tău de telefon.

– Și durerile lui sufletești sunt în ghidul ăla?

– Pf… Nu. Îți spuneam că am numărul tău din altă parte, nu de la el. Dar…

– Haide, zi odată. Nu m-ai sunat pentru că aveai o incertitudine. Ce știi sigur?

– Că îi lipsești. Nu știu care e relația voastră. O intuiesc. Nici nu e treaba mea. Dar e treaba mea că el se simte groaznic. Și că nimic din ce am putea noi face nu va schimba asta.

– Întâi, nu e treaba ta să îi rezolvi problemele personale. Apoi, se pare că ceva din ce faci tu s-ar putea să schimbe groznicia în care e el.

– Groznicie? Haha!…

– Cristi… Cum să-ți explic eu ție?

– În română, de preferat.

– Noi doi ne înțelegeam bine. Hai să rămână așa. Stai departe de viața lui personală. E o mizerie viața lui. Și e ca nisipurile mișcătoare, nu se știe dacă mai ieși.

– Exagerezi!

– Crezi ce vrei. Ți-am dat un sfat dezinteresat. Dar data viitoare când mă cauți sau mă căutați, aș prefera să vorbim despre vreo problemă de lucru, nu de sociogramă. Aia nu e treaba mea.

– Încă!

– Ce insinuezi?

– Nimic. Tac. Iartă-mă că te-am deranjat!

– Poți să mă deranjezi oricând, dacă subiectul de discuție intră în ghidul ăla.

– Da, șefa!…

– Termină!… Alo?

Lasă un comentariu

