Pace

Unele zile din ultima vreme au fost agitate. Unele au fost leneșe. Câteva au fost îndrăgostite de-a binelea, iar în unele am reînvățat să tac. Multe au fost cu întrebări, cu dezvăluiri și (re)descoperiri. Am fost (iar!) pedepsită pentru ceva ce n-am făcut și fără ca vreodată să aibă curaj să spună că da, e o pedeapsă. Mi s-au trezit curiozități, dar promit să întreb doar când o să pot vedea ochii – așa mi se răspunde cel mai bine.

„Pot să fiu nesimțit de sincer?”

Poți. Și eu sunt. Dar eu nu avertizez.

Mi s-a spus cândva că sinceritățile mele, imprevizibile și, inițial, inofensive, dor cel mai tare, pentru că lovesc mai adânc. Eh, metafore. Dar să te aștepți la asta. S-ar putea să fiu și sinceră. Nu-mi place să joc ceea ce sunt. M-aș pierde. Și, dacă pierd și ceea ce sunt, nu numai ceea ce fac și unde sunt, s-a zis cu mine. Ai să mă culegi ca pe praful dintre file de carte, cu grijă la timp. Sau cum aduni, ajuns acasă, nisipul din buzunarele hainelor de vacanță. Ca pe amintiri.
Tot citesc de cutremurul de mai devreme. Nu știu, n-am simțit nimic. Sunt prea prinsă în propria mea furtună. Sunt copleșită, obosită ca după război și mă împart în câte pot. Am tras linii, setat granițe și împins „inamici” înapoi în spatele lor. Am deschis porțile pentru alt fel de cai troieni, mai frumoși și mai puțin osteniți, parcă mai transparenți. Sau nu. Rămâne de văzut. Poveștile nu se fac din stabilitate, ci dintre valuri!

„– Pot să gust?
– De ce mă întrebi? Știi că nu-ți pot zice nu!…”

Mă întreb cât e bine și cât e rău. Câtă influență e bună și unde să tac.

Hai să facem pace…

Lasă un comentariu

