Influențe

Omul se formează în societate și prin ea. Așa se naște, așa trăiește, așa moare. Cei care stau în afara societății capătă rar comportamente sociale și sunt considerați, din punct de vedere social, mai mult animale decât oameni.

Trăim și ne desfășurăm activitatea în diferite grupuri. De la familie la copiii de la bloc, colegii de școală și de serviciu. Cu unii interacționezi pentru că vrei, cu alții pentru că trebuie, iar de alții dai fără să fi vorbit cu ei. Spre exemplu, nu-mi spuneți că ați stat de vorbă și știți mai mult decât detalii de localizare despre toți colegii de facultate sau de lucru. Asta pentru că fac parte din grupuri formale și că au ajuns acolo pentru niște abilități necesare jobului, nu pentru că sunt hazlii sau la modă (exceptând situația în care slujba le cere asta…).

Așa că mare mi-e mirarea când primesc mesaje de la oameni cu care n-am schimbat decât formalități. Ori un „Mă bucur că te-am cunoscut!” și detalii (pe care nu le cerusem explicit) despre situația persoanei. Ori mi se cere un sfat. Ori primesc, brusc, un mesaj de la un om care nu mai îndură o suferință și care-mi strigă parcă să îl ajut. Și mă gândesc… Oare ne dăm vreodată seama pe cine și cât influențăm? Pe cine impresionăm și cine ne apreciază? Cine ne urăște de fapt și cum am făcut rău? Nu cred… Sunt puține persoane din jurul meu în care văd schimbări (predominant bune!) și pot spune: „Uite, am fost și eu acolo când se transforma.”. Dar, de cele mai multe ori, văd influența pe care o am târziu, în vreun mesaj de noapte bună care-mi spune că îi pare bine sau…

Despre oameni. Pentru că, de fapt, viața noastră nu se oprește când o încuiem în sertare!

Lasă un comentariu

