Un prieten

EL: –   Mâine n-ai grija mea. Mă duc cu un prieten la munte.

EA: –   Ah, serios? Bine…

–   Chiar faci o sesiune de-asta?

–   De care?

–   De supărare. N-am mai plecat cu el de ani de zile.

–   N-am nimic cu voi. Du-te, simte-te bine. O să mă descurc.

–   Cu ce? Ce-ai pățit?

–   Nimic. Mi-aș fi dorit să nu fiu singură tocmai mâine.

–   Tu n-ai niciun prieten, nu-i așa?

–   De ce crezi asta?

–   Pentru că ești așa supărată de absența mea, o zi, în condițiile în care nu ne vedem zilnic.

–   Am prieteni. Normal că am. Și aici, și mai departe. Și tineri și mai mari, și fete și băieți. Am prieteni. Dar nu un prieten vreau mâine. Un prieten nu poate să mă sărute și să-mi spună că sunt frumoasă. Un prieten nu poate să mă distragă, să nu mă gândesc ce fel de zi ar fi trebuit să fie. Un prieten nu poate să… uf. Lasă. Du-te cu prietenul tău la munte. Să-mi aduci puțin aer curat! Și să nu răcești, te rog. E suficient că sunt eu răcită.

–   Bine, blondo. Sună-l pe băiatul din casa lui Camil Petrescu.

–   Hm?

–   Casa aia care ai zis că seamănă cu ce-ți imaginezi tu că ar fi casele din poveștile interbelice.

–   Ah… Nu. Nu mă întorc la oameni care m-au supărat și care mi-au pierdut încrederea.

–   Niciodată?

–   Niciodată. De-asta sper să nu mă caute.

–   Păi dacă nu te întorci, la ce contează?

–   Contează. O să-mi fac probleme de etică și de suflet. Vreau dar nu trebuie, trebuie sau nu vreau? De-astea…

–   Înțeleg un singur lucru.

–   Care?

–   Înțeleg că nu o să te înțeleg niciodată.

–   Nici nu trebuie, zăpezilă. Trebuie doar să înțelegi că-ți sunt dragă și că-mi ești drag.

–   Poate…

–   Sigur. Fugi! Bagaje! Haine groase și voie bună!

–   Mi-ești dor…

Lasă un comentariu

