Nucleu

EL: –   Ce faci?

EA: –   Familia nucleară.

–   Ha?

–   Asta fac. Învăț despre familia nucleară.

–   Nu e familia nucleu?

–   Ba da. Ca idee, aia e. Ca formulare, e venită fix de la Cernobîl.

–   Interesant. Măcar știi sigur că despre asta n-ai cum uita.

–   Despre familie? Niciodată.

–   Nu-ți uiți familia? Pare că ai uitat-o.

–   Cum adică?

–   Nu-mi povestești nimic despre ei.

–   Doar pentru că nu vorbesc, nu înseamnă că i-am uitat.

–   Despre altele îmi spui.

–   În funcție de importanță și de ce vreau să obțin.

–   Adică?

–   Cu cât e mai puțin important un lucru pentru mine, cu atât sunt mai multe șanse să-l afli.

–   Chiar așa? Ce urât…De ce?

–   Pentru că pe unele lucruri nu trebuie să le știi. Nu trebuie să știi ce-mi face rău, punctele slabe, vulnerabile. E instinct de conservare în fața ta.

–   Nu știu de ce insiști să te tot aperi, dar fie… Și celălalt argument?

–   Dacă vreau să te fac gelos, îți povestesc despre tipul din RATB. Dacă nu, tac. Dacă vreau să vii să mă ții în brațe sau să mă încurajezi, mă plâng ție de ce-mi e rău. Dacă nu, îți spun drăguț prin telefon că sunt bine. Încă nu mă simți.

–   Ba da. Normal că da. Dar tac. Îmi spui când simți să-mi spui. Sau nu.

–   Nu contează. Dacă nu știi ce mă doare, e ca și cum nu știi nimic.

–   Pf… știu fix ce mă doare pe mine. Că nu-ți pot alina suferința.

–   Prostii… Nu mai minți așa mult, o să faci nas, ca Pinocchio. Cum te mai pup atunci?

–   Păi, cu un năsos și-o vrăjitoare, ne descurcăm noi.

–   Haha! Lasă-mă să învăț cum e cu nuclearii…

–   Vrei să fii familia mea nucleu?…

Lasă un comentariu

