Identitate

Ea: –   Auzi, tu ai identitate?

El: –   Pe-a cui?

–   Așa. Ce înseamnă identitate?

–   Păi…

–   Știu ce zic definițiile. Adică asta învăț.

–   Of, învață, nu mai sta cu mine la telefon.

–   Spune-mi asta. Ce identitate ai tu?

–   Eu sunt eu. După nume, după față, după voce, după amprentă.

–   Cine poate confirma asta? Ai pașaport de-ăla cu amprentă?

–   Nu.

–   Și-atunci? Cine confirmă identitatea ta?

–   Tu. Mama. Soția. Copilul. Colegii de serviciu.

–   Dar dacă pleci în clipa asta în Franța? Acolo nu poți pretinde că te cheamă Emil, că ești bucătar și că ai acasă două fete blonde?

–   Blonde? Așa ca tine?

–   Nu. Așa ca tine.

–   Pot. Cred că pot. Dar cu actele cum fac?

–   OK. Să zicem că legal, asta îți oferă identitate. Dar îți faci acte. Se fac…

–   Ai făcut?

–   Nu, dar nu cred nicio clipă că toate conspirațiile sunt doar conspirații.

–   De acord. Atunci îmi pot lua alt nume și alt nume de părinți, altă naționalitate și altă grupă de sânge.

–   Bun. Și ce identitate mai ai? Cine ești?

–   Sunt Emil, bucătarul cu două copile lăsate singure.

–   Nu asta am zis.

–   Dar asta simțeai.

–   Ești Emil? Și te vei simți Emil? Vei simți că ești bucătar? Vei avea povești din copilărie în care bunica te striga Emil?

–   Nu. Pentru că nu sunt Emil. Sunt eu.

–   Și atunci de ce identitatea ta e Emil?

–   Pentru că așa va fi, legal. Mă rog, ilegal, dar care ține de legalitate.

–   Deci identitatea ține doar de birocrație.

–   Da. Eu mă simt Matei. Nu mă cheamă așa și nu mă va chema niciodată, dar eu așa mă simt, Matei.

–   Și eu. Iulia. Nu știu de ce.

–   Iulia? E mai frumos numele tău adevărat.

–   Da?

–   Da. Îmi place să-ți rostesc numele. Șoptit. La ureche.

–   Și mie îmi place să-mi rostești numele. Șoptit. Pe piele…

–   Haide, identitate europeană ce ești. Treci înapoi la învățat. O să-mi scoți ochii dacă te distrag și iei notă mică.

–   Bine, Emil. Îmi imaginez uneori…

–   Ce?

–   Nu! Tac. Învăț. Pa!

–   Stai!

–   Stau…

–   Ce-ți imaginezi?

–   Cum ar arăta un copil făcut de doi oameni blonzi.

–   Oh…

Lasă un comentariu

