Despre „a ști”

El: –   Mă folosește acum.

Ea: –   Cum adică?

–   Adică a prins că sunt vinovat și mă folosește.

–   De ce te lași folosit? Nu e prima dată când ești vinovat.

–   Dar acum mă și simt.

–   Tocmai acum, cu mine?

–   Da. Pentru că la tine-mi și pasă.

–   De?

–   De tine. De noi. De urmări. De continuități.

–   Ale cui? Avem noi vreo continuitate?

–   Da.

–   Haide, pe cine încerci să convingi?

–   Pe mine, cred. Tu nu pari convinsă.

–   Nu are cum să fie altfel. Tu nu o să pleci de lângă ea. O știm toți!

–   Toți?

–   Eu o știu. Tu o știi. Ea o știe. Toți. Noi toți trei.

–   Conjugăm verbul?

–   Sper că nu e nevoie mai departe. Dacă încep să știe ei/ele, e complicat.

–   E oricum.

–   Nu, nu e. Tu crezi că te-ai îndrăgostit și ai o stare de spirit predominant bună. Ea, în intuiția ei de femeie și soție, a simțit că nu e cauza binelui tău. Nu cred că mă suspectează pe mine expres, dar știe. Și probabil te-ai dat cumva de gol de te folosește.

–   Taci.

–   Tac. Dacă mă pupi.

–   Te. Nu acum, acum nu pot.

–   Tu, ai remușcări? Să plec?

–   Mnu. Chiar nu crezi că avem vreo șansă?

–   Nu, nu cred. N-am crezut niciodată. Știam că sunt cealaltă, sau una din celelalte. Nu te-am întrebat niciodată câte ai. Și niciodată ce planuri avem. Ai văzut că nu fac planuri?

–   Da. De ce?

–   Pentru că tu poți oricând să dispari. Nu vreau să te las să fii în viața mea mai util decât trebuie.

–   Nu o să dispar.

–   Dacă ai crede, aș zice.

–   Cred!

–   În viața de apoi. Și eu. Dar fără tine.

–   Dar…

–   Ce crezi că se poate întâmpla? Să divorțezi și să? Ți-am mai zis, povestea noastră e frumoasă pentru că nu e constantă. Ne-am călca pe degete în fiecare zi.

–   Poate. Uf… eu eram cel care frângea inimi.

–   Și eu. De la tine. E mai bine să ucizi decât să fii ucis.

–   Sigur?..

2 păreri la “Despre „a ști”

Lasă un comentariu

