Rușine

Ea: – Oare nu i-o fi teamă?

El: – Cui?

– Lui.

– Încă?

– Mda…

– Dar nu învățai pentru sesiune?

– Ba da. Am văzut. Vine prin București. Cred.

– Și?

– Nu-i e teamă că dă nas în nas cu mine?

– De ce i-ar fi?

– Nu știu. Mie îmi e. Stau ca pe ace până vine autobuzul, ca să nu îl văd cumva.

– E mare orașul… Care sunt șansele?

– Tu nu știi că simt, că sunt atrasă? Cine știe ce se întâmplă? Ce coincidențe… Plus că, cel mai probabil, se duce pe acolo pe unde am eu sediile facultății.

– Vrei să-l vezi?

– Nu știu. Vreau să mă conving că am dreptate. Vreau să-i râd în față. Vreau să-i dau două palme – nu voi face asta, nu am făcut-o niciodată, nu știu să fiu violentă, plus că în public nu se fac de-astea.

– Ai dreptate despre ce?

– Că nu-i e bine. Că se preface.

– Crezi?

– Sunt… între. Pentru mine, cred că se preface. Pentru binele lui, mi-aș dori să nu se prefacă. Deși iar o să fiu tristă.

– E ciudat. Vezi? Aici suntem egoiști. Când ne dorim ca celălalt să nu fie bine în absența noastră.

– Da. Și asta. Recunosc. Dar… dacă îi e bine, înseamnă că l-am supraestimat și că m-am subestimat pe mine. Înseamnă că m-a mințit lung și frumos. Și dacă încep cu asta, cel mai tare mă oftic de noaptea din București…

– Oh… Ai fost a lui, ha?

– Nu așa cum te gândești tu, dar da. Nu vedeam, nu mă interesa nimic altceva.

– Nici eu?

– Cu tine…. jucam. Și mie mi-e greu fără afecțiune, fără atenție.

– Știi ce nu înțeleg? De ce i-ar fi frică?

– Măcar rușine. Că mi-a spus pe față cât de mincinos zicea „Te iubesc”. Că m-a lăsat pentru…

– Auzi, taci mai bine. Poate nu înțelegi corect. Poate nu pentru sex, poate nu a mințit. Știi că adevărul e relativ.

– Da. Tac. Ești bine tu?

– Da. Am început un proiect. O să am nevoie de ajutor stilistic, dar după… după sesiune.

– Corect. Cu tot dragul! Îmi iese măcar o sărutare și o îmbrățișare?

– Pentru că doar asta ceri, doar asta primești.

– Pfiu… Da. Știu. Ține de mine să stabilesc cât de importantă vreau să-ți fiu. Îmi amintesc.

– Da. Spor!

– Să ne fie, dragule…

Lasă un comentariu

