Speranță

După două săptămâni de soare, la propriu și la figurat, în care cea mai mare problemă a fost ce instalație să lăsăm de veghe, peste nopțile cu vise… După astea două, m-am întors la ceață.

Încă n-am întrebat niciun prof de geografie (unde ești tu, profu meu din liceu, cu tot cu certurile noastre despre documente puse aiurea?…) care e motivul și nici nu sunt capabilă să îl intuiesc – cunoștințele mele s-au rezumat la ceea ce-mi cerea programa de bac – dar sunt surprinsă și, după două zile, copleșită de starea asta. Un fel de amorțeală, o incapacitate de a vedea mai mult de doi pași, de a înțelege, de a percepe peisajul. Privat de văz, nu simți legăturile, nu știi decât drumul vechi, ajungi să numeri trepte și să cauți indicații. Și nu ești doar tu. Așa sunt toți. Și dau peste tine, sunt neatenți, indiferenți, nici nu mai aud.

M-am simțit agresată azi de… o fată! Cred că ăsta a fost de fapt motivul mirării mele. De la băieții din liceul de lângă mine mă aștept să strige, să facă glume, să sară în fața ta, să te prindă de eșarfă sau, mai nou, de mână! (dacă era singur, nu-i dădeam drumul 😆 ) Dar de la o fată, să reacționeze violent când eu nici nu o băgasem în seamă, doar că a trecut prin dreptul meu… Asta se întâmplă când e ceață. Ai impresia că, dacă tu nu vezi pe nimeni, nu te vede nimeni și nu înțelege nimeni.

Înainte, am simțit un strigăt de singurătate. Dar ni s-au terminat stațiile și a trebuit să… să îi urez sănătate și să-i zâmbesc. Dar se poate! Încă mai sunt legături între generații, între generații pe sărite. Încă se mai poate, deși s-au înrăit și bătrânii. Obosesc mai repede. Devin, fără să-și dea seama, poveri mai mari decât dacă nu s-ar gândi că sunt poveri.

Peste toate, printre ele și deasupra a tot, un băiat care își întreba bunicul dacă a învățat să facă avioane ca el; o fetiță cu urechi de mâță care cânta, cu nasul lipit de geamul autobuzului, „We wish you a Merry Christmas”, corect și vesel. Ochi verzi – mulți! – și stângaci. Lucruri ascunse și descoperite. Încă un pic de speranță…

Lasă un comentariu

