Valori

– Ce valoare ar avea banii dacă și-ar pierde valoarea?

– Bună și ție…

– Pot să intru?

– De vreme ce ești deja înăuntru, cred că ai putut…

– Ce faci?

– Bine. Dar ce cauți? M-ai amețit!

– Un cântar.

– De care? Și pentru ce?
– De bucătărie.

– N-am.

– Păcat. Voiam să cântăresc ăștia.

– Uau, câți mărunți! Ai spart pușculița nepoatei tale?

– Nu.

– Și-atunci?

– Ce valoare ar avea banii?

– Dacă?

– Dacă nu ar avea valoare extrinsecă.

– Stai, să-mi caut dicționarul!

– Nu mai face mișto, că știi ce zic.

– Normal că știu. Dar ce înseamnă atitudinea asta?

– Azi toate gândurile mele au fost în jurul hârtiilor ăstora mizerabile. Facturi, bancă, depozit, retrageri, sărmani, pâine.

– Pâine?

– În ideea de mâncare. Și mi-am dat seama, în drum spre casă, că toată ziua nu am avut niciun gând frumos în minte. Nici măcar unul, decât la spurcăturile astea.

– OK. Calmează-te acum.

– Sunt calm!

– De ce tocmai la mine?

– Cum adică de ce tocmai la tine?

– Hai. Lasă banii, hai să te speli pe mâini. Îți dau și puțină cremă, pentru piele fină și frumos mirositoare.

– Râzi de mine…

– Nu. Dar ești confuz. Și nu-mi placi așa. Pari bătrân.

– Hm, ai dreptate. Scuze…

– Se iartă. Dacă-mi zâmbești și-ți aduni banii. Înainte să vină colegele să creadă că mă plătești pentru companie!

– Am venit la tine pentru că tu ești gândul meu frumos. În ultima vreme, doar tu…

– Uite cine e poet acum!…

2 păreri la “Valori

Lasă un comentariu

