„Uitat în larg…”

Am ajuns. În ultima săpămănă mi-a fost groaznic de greu să rezist, să stau, să pot, să zâmbesc. Pentru că voiam acasă. Voiam acasă cu dor de liniște, cu dor de cald și de calm. Voiam acasă cu teama de amintiri și de lacrimi pe pernă – a avut mama grijă să le spele. Voiam acasă cu speranța că mă întorc la copilărie. Voiam, ca să mă ascund, să las în București toate privirile de acolo, vocea care-mi strigă frumos numele sau degetele care-mi calmează supărarea.

A fost cu peripeții. A început cu bagaje cărate, nervi și amenințări (de la un nimic de om, care sper să nu amintească vreodată de tupeul pe care l-a avut doar prin telefon).  Apoi s-a ancorat calmul. Cu figuri dragi, cu voci care au trezit zâmbete. Cu glume, cu arome, culori din brad și povești.

Acum… Acum mă seacă liniștea. Mi-e atât de liniște încât mă abțin să plâng. Încât trebuie să am grijă ce ascult și unde aleg să rămân singură.

Am crezut că e o lună. O lună de ultima dată când am venit acasă. Dar e mai mult. Sunt 40 de zile. 42 deja. Nu le număr constant, dar acum am un calendar în față, încercuit pe 15. Pe final adică. Pe început? Naiba știe… Mi-amintesc doar că nu-mi găseam scopul. Mă uitam la lună și mă întrebam ce caut acasă, pentru cine am venit, pentru cine o să mai vin. Mi-amintesc cât am plâns și cât de puțin am dormit. Mi-amintesc… Mă simțeam neștiutoare.

Încep să reînvăț. Să respir, să uit, să iert. Să intru într-o cafenea fără să mă îmbrățișeze toate cuvintele, toate zâmbetele. Să fac planuri de o persoană, nu de două. Să nu mai aștept, să nu mai cred. Știam să nu cred, știam să mă descurc. M-am uitat, m-a zăpăcit.

Fie soare…

4 păreri la “„Uitat în larg…”

Lasă un comentariu

