Nocturne

Cred că e teribil de greu să faci cadouri cu mesaj. Sau să nu faci cadouri cu mesaj…

Zilele trecute am realizat – ciudat! – că nu mai sunt minoră. Știu, nu mai sunt de vreo doi ani, tehnic. Acum m-a trăsnit asta. Că nu mai am nici un drept să cer protecție, să cer răbdare și acceptare. Că trebuie să-mi asum lucrurile făcute, să devin ceea ce mă înfățișez a fi sau să nu mai înfățișez ceva ce nu vreau să devin. Că trebuie să învăț singură și că tehnicile alea s-ar putea să mă încurce mai mult decât să mă ajute. Că e mai complicat să rămâi inocent decât credeai.

Descopăr constant că lucrurile savuroase pică greu (la stomac? încă nu…). Că sunt gustoase 10% din timp și apoi le suporți consecințele, reacțiile adverse, contraindicațiile. Vă rugăm, nu amestecați un fost cu o actuală și cu amintirile unei foste. Vă rugăm, evitați utilizarea unuia în paralel cu un altul. Vă rugăm, nu luați de bune indicațiile de copertă, sunt doar pentru prezentare și nu relevă adevăratul conținut.

Ce ziceam, e teribil cu cadourile… Când eram minoră nu îmi făceam griji. Trebuia să se potrivească cu ce purta/gândea/prefera cel care urma să-l primească. Acum, cea mai mare parte a timpului o petrec gândindu-mă la mesaje, la simboluri, la ce se ascunde, ce se înțelege sau ce s-ar putea înțelege. Ce carte iei ca să nu trimiți, prin cuvinte, altceva decât ai vrea. Ce cadou, cât să nu pară că inviți. Ce vorbe, ca să nu întreci măsura. La naiba cu toate astea…

Am ajuns să stau mereu „în gardă”, să nu cred nimic și să caut mii de indicii ca să înțeleg singură, pentru că oamenii mint. Mereu și fără să fie deranjați de asta. Oamenii mint din plăcere. Joacă la fel. Copii mari cu jucării de copii mari. Cuvinte. Și când oamenii au mințit o dată, nu mai crezi nimic. Nici că datele sunt adevărate, nici că vorbele alea erau reale. Și parcă doare. Așa că lupt. Constant, ca să nu am timp să mă întristez.

Am obosit să caut mesaje. Și să nu găsesc nici un mesaj care să sune bine, mai departe de formulări…

Lasă un comentariu

