Mi-e dor…

Come back.                   
Come back to me…

Mi-e dor. Mi-e un dor nebun să mă plictisesc în curtea prietenei mamei, cea care avea doi copii și o piscină gonflabilă în care nu am reușit niciodată să intru. Mi-e dor să urc printre flori, iarbă înaltă și gâze și să mă feresc de albinele care îmi dau târcoale, ca să ajung sus, la calea ferată și să o urmez, ca să-mi văd terenul; terenul pe care trebuia să fie o casă. În roman, îți amintești că ți-am citit? Să urmez calea ferată, vorbind cu mine și cântând melodii pe care nu aș avea niciodată curaj sau voce să le cânt de față cu altcineva, până când, părăsind șinele, să ajung pe marginea unei prăpăstii și să am tot Argeșul la picioare.

Mi-e dor. Mi-e un dor nebun să mai urc o dată acolo, în poiana aia în mijlocul pădurii unde m-a dus mama când încă nu înțelegeam de ce. Acolo trăise primii ei ani. Acum înțeleg. Și eu mi-aș duce copiii cu drag la căsuța cu poiană, de peste punte, unde știu că fugeam după fluturi (sau să fi fugit de ei?…). Și mai cred… mai cred că terenul din dorința de sus s-a încurcat în imaginația mea cu poiana din pădure, cea din copilăria care nu a fost a mea, dar care a fost mai copilărie decât a mea.

Mi-e dor. Să simt valurile zgribulite în îndoiturile de la pantaloni, suflecați până deasupra genunchilor. Să simt nisipul în șosete și apoi, enervant, alunecând prin camera de hotel. Să știu că e frig și că voi răci, dar să caut scoici pentru copila care le împărțea cu noi și apoi ni le lua înapoi. Să mă trezesc pentru un răsărit care a plâns și s-a ascuns.

Mi-e dor. Mi-e un dor nebun să cred, să sper, să nu văd răul. Mi-e dor să cred cuvintele-promisiune și să sper că vorbele mele chiar ajută, chiar fac bine, mai mult bine decât rău. Mi-e dor să am încredere și să fac planuri de copii mari. Sau de oameni mici?…

Mi-e dor. Mi-e dor să-mi fie dor adevărat, să mă las să-mi fie dor. Să uit că, pentru un minut de bucurie senină, vin mai multe de monotonie, nervi sau dezamăgire.

Mi-e dor…

3 păreri la “Mi-e dor…

Lasă un comentariu

