Într-un far

Iernii i-a plăcut de noi, cred. Nu mai pleacă. M-am săturat de hainele de iarnă, vreau eșarfe și pantofi cu toc jos. Cu gândul ăsta, intru în apartamentul lui și apoi în dormitor, unde îl găsesc stând la birou. Din ce văd, fotorafii cu castele înzăpezite.

– Ce-ar fi dacă…

– Nu, spun scurt. Abandonez rucsacul la capul patului, îmi scot puloverul și scap de blugii groși, apoi mă ascund sub pătură, înainte să spună ceva.

– Haide, ai fost rea acum, bombăne și se întoarce spre mine.

– Bine, spun, cu nasul acoperit. Ce-ar fi dacă?

– Dacă ne-am caza la un far.

– Înalt și între ape? Mi-ai uitat fricile?

– Nu. Dar așa scapi de ele.

– Cine cazează la far?

– Norvegienii!

– Ai luat-o razna…

Râde și vine lângă mine, în pat, căutând să mă gâdile. Sunt amorțită, nu funcționează. Din păcate pentru el. Mă învelește înapoi, ermetic, și înceracă, încă o dată, să mă convingă.

– De ce nu Norvegia? Până la urmă, tot frig e și la noi. Și mai ieșim din balcanism.

– Vrei să-ți spun forma de relief glaciar predominantă? mă apucă râsul, cu gândul la subiectele de bac.

– Vreau să-mi spui forma de relief predominantă în mintea ta. Nu ești un om al căldurii. Doar te știu. Nu vrei Caraibe.

– M-ai invitat în Caraibe? îl iau la rost și râde iar, ridicând brațele în semn de „mă predau”.

– Hai. Nu vrei un castel? Am găsit locuri.

– Atunci îmi trebuie și rochie.

– Știu. Am găsit și rochie. E așa frumos acolo. Ai să vezi.

Mă uit la el, sceptică. Ce înseamnă asta? Noi nu am reușit nici să mai mergem la munte de vreo doi ani și acum îmi spune de… Norvegia? Tocmai Norvegia? Se ridică și, la computer, îmi arată niște poze. Frumos, n-am ce zice. Dar tot cu ideea de rece am rămas în cap.

– Știi că norvegienii au un stil rece de a se comporta? Ca și polonezii, ca toți ăștia cu inima prin norduri?

Dă din cap și mă simt ca un copil vinovat.

– N-ai tu sufletul suficient de cald ca să ne țină de urât la amândoi?…

PS: Recunosc, sunt într-o mare pauză inspirațională – mă iertați. Articolul e mai mult pentru a arăta ce am găsit frumos pentru Norvegia 🙂

2 păreri la “Într-un far

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.