Papagalicește

Încep să mă conving din ce în ce mai tare (deși aveam părerea asta de multă vreme) că școala plafonează. Nu mă refer aici la profii mei (am mai spus-o și o voi mai spune, am cunoscut și am fost învățată de profesori excepționali), ci la sistemul de învățământ. Sunt de acord că ne trebuie o bază de informații, că trebuie să știm scriitorii, operele lor, curentele și alte teme specifice. Nu înțeleg însă de ce trebuie să memorăm, papagalicește cum s-ar zice, eseuri lungi, cu fraze pompoase. Olimpiada, spre exemplu, mi s-a părut cea mai utilă experiență de anul ăsta: cu baza teoretică, am analizat texte noi. Deși pare mai complicat decât să memorezi și să redai întocmai, cred că stilul acesta ne-ar ajuta mult mai mult în viață (excludeți ideea de clișeu din cuvântul ăsta).

Eh, sau sunt eu prea obosită…

Succes, Argeș! Avem o săptămână de simulări…

4 păreri la “Papagalicește

Lasă un comentariu

