Crăciun…

Articol înscris la „Nopți magice” – MostWantedBlog

Un concurs sponsorizat de Luxurygifts.ro

Autor: Cristi Seven

Un cuvânt care îmi trezește amintiri. Amintiri despre viață, copilărie, maturitate și tristețe.

Pentru noi, cei care am avut copilaria în anii de dinainte de ’89, Crăciunul era ceva magic. În ultimii ani ai deceniului al optulea, era o situatie economică foarte dificilă… iar Crăciunul era o evadare din cenușiul vietii de zi cu zi.

Crăciun…

Pana am ajuns la 18 ani, nu am avut brad de Crăciun. Ai mei nu aveau o o situatie materială prea bună și nici nu-i interesau tradițiile… Mai ales că tata era ateu convins. Așa că banii de brad se duceau pe o beție triplă față de zilele cu beții obișnuite.

Ce salva Crăciunul pentru mine (și, mai tarziu, și pentru frate și sora) erau jucăriile primite ,,prin sindicat’’ – adică asigurate din banii cotizantilor la sindicatul din cadrul întreprinderii unde lucra tatal meu. Erau jucării de lemn și plastic (made in China, bineînteles !) de-a dreptul fascinante pentru noi, care nu vedeam asa ceva în librariile gri ,cu jucării anoste și cărti prăfuite.

Crăciun…

Momentul în care ma trezeam dimineata, pe 1 ianuarie (la noi,Mos Crăciun venea în noaptea de 31 decembrie spre 1 ianuarie – de ce, nu am înteles niciodata…), dupa ce încercasem zadarnic sa raman treaz, ca sa-l surprind pe Mos… Și când, în fine, am bifat recordul de a ramane treaz, deja stiam că El nu mai vine pentru mine…

Crăciun…

Anii au trecut și am început sa muncesc pe branci, pentru a-mi îndeplini visul: sa am o sarbatoare cu un brad adevarat cu multe globuri și cadouri splendid impachetate sub el. Am reușit aproape de fiecare data, în cei 19 ani de când muncesc…

Crăciun…

Nu am câștigat la Loto aproape nicio dată… Singura dată când am reușit o asemenea performanță a fost când am câștigat 5000 lei, cu care am luat un vârf de brad… Îmi amintesc de el: roșu, sclipitor, puțin bombat la baza și câștigat de mine… A fost un moment din viață când am fost cuprins de o mândrie prostească – totuși mândrie…

Crăciun…

Betii crunte, sange, tentative niciodata reușite de sinucidere, depresii și singuratate… Închid ochii și îmi reamintesc de zapada, de Andreea, cum am petrecut singurul nostru sfarsit de an împreună – dar atunci când am deschis șampania în stradă, nu stiam că va fi primul și ultimul nostru Revelion petrecut alături unul de altul…

Crăciun…

Au trecut atât de mulți ani… Fiecare dintre noi trei a crescut și viata ne-a îndepartat… Unul dintre noi și-a facut o familie, ceilalti încă ratacim în aceasta lume, încercând să găsim casa unde vom face un brad adevărat, cu multe cadouri împachetate în hartie stralucitoare și glasuri de copii care descoperă uimiți miracolul Crăciunului…

Crăciun…

Deschid ochii și mă uit în jur. Camera e rece și impersonală, ca o gara într-un orășel de provincie. Singurătatea e atât de puternică, încât o pot simți ca un voal în jurul meu.

Anul ăsta nu voi mai face bradul…

5 păreri la “Crăciun…

  1. Pingback: Nopti Magice in Miez de Iarna, editia 2012. Vot!

  2. Pingback: Nopti Magice in miez de iarna, editia 2012! Castigatorii! - MWB

Lasă un comentariu

