Gustul dimineții

UPDATE: Pe Suspans.ro, un fel de a vedea recensământul! Recensământ: -1 Am semnat!

  Am pus acum câteva zile întrebarea pe facebook. Nu vi se pare că diminețile sună și miros diferit în locuri diferite?

Foto: Felix Cuceanu

   Nu până demult, singurele locuri în care petreceam nopțile, afară de casa mea, erau casa bunicii de la țară sau a mătușii, dar destul de rar. În ultima vreme am tot fugit de-acasă. La munte, la prietene, la colege. Și, am descoperit cu uimire sâmbătă, că dimineața într-un pat diferit de al tău, într-o casă care nu-i acasă, deși poți foarte ușor să o simți așa, dimineața aia departe e altfel. Miroase diferit, uneori a fum de sobă, alteori a zăpadă, sau a cafeaua făcută la parter, sau… a țigări străine. A cărți vechi și haine de duminică. A ploaie sau a praf și agitație.

Foto: Ștefan Dedal

   Cât despre cum sună… Sună a pisic plângăcios și zgribulit, în ușă – eu l-am pus să iasă la șase din cameră?; sau sună a cățel lunecos pe parchetul din hol; a lemne pocnind în foc; a pui de aur în curte, sub geam; o muscă trezită prea devreme și care acompaniază liniștea din casa goală – doar noi două în patul scârțâind a vreme?; sună a tramvaie și a aer condiționat.

La voi ce gust au diminețile? Vă lipsește mereu acasă, sau gustați din plin orice escapadă?

Multumesc pentru fotografii!

4 păreri la “Gustul dimineții

  1. Escapade nu prea am avut in ultimul timp, dar pot sa spun ca doar acasa pot sa ma odihnesc bine, doar in patutul meu somnul e profund si linistit. Diminetile mele au gust de cafea amara. 😀 Mai ales cand ma trezesc la 5:30…
    Si inca ceva, din ce in ce mai mult diminetile mele miros a…iarna. 😦 A fum, a frig, a dorinte inghetate, a iluzii spulberate. Mi-e dor de vara.

Lasă un comentariu

