Nu-i cere unei femei

Continuare de la: Fără perdea

– Am citit pe undeva o chestie… Stai puțin, zice și butonează ceva în laptop.

Sunt cocoțată pe birou, cu capul sprijinit de o latură a bibliotecii și privindu-l, cum stă cu laptopul în brațe, în vârful patului. E dimineață – cred că ora șase. Nu pot merge acum acasă – încă nu am chef de certuri… Le-am trimis mesaj și le-am spus că nu mă duc acasă. Acum va trebui să decid dacă le zic unde am fost sau mint, pretextând petrecerea nopții la o prietenă. Încă nu mă gândesc la asta… Îl privesc și simt că aș putea-o face multă vreme de acum încolo. E așa liniște aici încât îi aud respirația. E un aer liniștit, cald. Ridică privirea și zâmbesc fără să vreau. Am impresia că reacționez ca vrăjită – începând cu reîntâlnirea de aseară, mi-e imposibil să nu radiez când îl văd, aud sau simt…

– Așa, am găsit, spune. „Nu-i cere unei femei imposibilul. E capabilă să ți-l ofere”. Ce înseamnă asta?

Chicotesc – nu-i puțin cam devreme? Mă întreabă din priviri și uit că, deși pare, nu-mi citește gândurile.

– Având în vedere că sunt femeie, într-unul dintre sensuri, doar de câteva ore…

Se înroșește vizibil. Păi? Ce-i asta?… Mă apucă râsul și râde și el, deși nu-i în apele sale. Mă dau jos și îi dau laptopul într-o parte; îi înconjor picioarele cu genunchii și-mi trec mâinile peste gâtul lui… Nu aș vrea să mă dezlipesc de el nicio clipă… Dar…

– Dar fizicul nu schimbă percepția, nu? șoptește, de parcă a fost prins făcând ceva rău.

Îi ating buzele cu ale mele și mă depărtez târziu. Nu mă gândeam să se rușineze…

– Dar… Ce-a fost azi-noapte nu e doar… fizic.

Zâmbește și își ascunde fața în părul meu, trăgându-mă foarte aproape. Bine, dacă nu, schimbăm ideea. Gata, am înțeles…

– Cine a zis chestia aia, avea dreptate.

– Adică? bombăne.

– Adică o femeie care iubește e capabilă să ofere orice acelei persoane iubite.

– Periculoasă îndrăgosteala, se amuză.

– Nu. Dragoste. O mamă e capabilă să-și dea viața pentru a-și salva copilul. Unii oameni ar face orice pentru părinții lor. Cât despre dragostea asta, din îndrăgosteală, cum zici tu, cu atât mai mult.

– De ce? Sunt atâtea cazuri în care ele suferă pentru niște bărbați care nu le merită…

– Dacă tu ai dispărea acum din viața mea, acum, după ce m-ai vrăjit complet azi-noapte, după ce…

Îmi revin în minte clipele de întuneric din miezul nopții, când m-am trezit speriată de un coșmar. M-a îmbrățișat iar și a încercat să mă liniștească. Parfumul lui și atingerile și vocea… Voiam mai mult de atât. Și el voia…. Dar nu regret nicio clipă.

– După ce? intervine. Maria, ce ți-am făcut?

– Nimic… M-ai vrăjit. Dacă tu ai pleca acum, continui, crezi că eu aș putea să-mi văd de viața mea?

– De ce nu? Ce altceva ai putea face, dacă ți-aș spune că nu-mi placi, că nu te mai vreau?

Cuvintele lui, deși teoretice, mă dor. De ce acest „dacă”? Îl simte? vrea să vadă cât rău va lăsa în urmă? Inspir adânc și mă gândesc serios ce aș fi dispusă să fac.

– N-aș face nimic, constat surprinsă. Aș putea să fac mai multe – să te „vrăjesc”, sau să te șantajez sau… aș găsi ceva. Dar dacă tu nu mă mai vrei, nu mă pot pune în calea dorinței tale.

– De ce?

Iar „de ce?”.

– Pentru că țin la tine. Poate te iubesc. Vreau să fii fericit, chiar dacă asta înseamnă că eu voi avea nevoie de ceva timp ca să mă… recompun.

Mă ridic și îmi reiau locul de pe birou. „Nu-i cere unei femei imposibilul. E capabilă să ți-l ofere”…

– Știi, zic peste câteva clipe, ce zice acolo e cam același lucru, dacă nu chiar mai adevărat, cu: „Nu- i cere unei femei ceea ce nu ești în stare să primești.”.

Mă privește cum gândesc. Mă uit cumva prin el. Da, niciodată să nu-i ceri unei femei ceva, dacă nu ești sigur că poți accepta. Ea, în dragostea ei, ar putea să-ți ofere acel „ceva” și încă ceva în plus…

– Sau „Ai grijă ce-ți dorești, că s-ar putea îndeplini”, bombăne și mă trezesc. Mă apucă râsul. Și așa, deși asta-mi pare un fel de amenințare.

Se ridică din pat și-mi sărută obrazul în treacăt.

– Ar trebui să te duc acasă, bombăne ieșind din cameră.

Auch…

O părere la “Nu-i cere unei femei

  1. Pingback: You should/you could « Andra Pavel

Lasă un comentariu

