Prima zi din restul vietii

Mi-e somn. M-am trezit prea devreme pentru a sta la cozi, pentru a ma enerva, vazand ca toti cei „importanti” au prioritate, fara legatura cu faptul ca au aparut abia acum doua minute. Imi aud numele strigat si reactionez cu intarziere. Ma luase somnul… Intru.

– Aseaza-te acolo, te rog.

O voce dulce, parca prea dulce pt un angajat la stat… Ii zambesc si ma conformez.

– Ok. Acum ridica putin privirea, priveste in camera, dar nu zambi. Fii…

– Trista? replic, apoi simt cum ma inrosesc. Se ridica si admir vestimentatia – ii sta bine in camasa asta bleu si e inalt. Are parul pana la umeri, drept si negru. Daca si-ar lasa si barba, dar in anume fel, ar parea un personaj de basm modern… Vine langa mine cu un zambet lipit, desi nu-i fortat, pe buze. Imi prinde barbia cu doua degete si imi ridica fata, apoi imi impinge putin capul spre peretele din dreapta.

– Nu te misca, bombane si fuge inapoi in fata monitorului. Apasa pe mouse, click, blitz, pauza. Ma intreaba daca e buna fotografia si ma duc langa el, sa vad monitorul.

– Mda, ma rog, oricum ies aiurea in poze, deci…

Se amuza si ma priveste de jos. Are ochii pierduti undeva intre cer si o padure inverzita. Nici albastri, nici verzi, nici caprui… Undeva intre.

– Tu esti frumoasa, dar nu pentru astea, bombane. Caldura care se plimba vie prin pielea mea nu se da batuta nici acum.

– Sa-nteleg ca astea ti se par… prostii? indraznesc, punandu-mi jacheta inapoi pe mine.

– E asa un pacat sa irosesti fotografia pe documente care, de cele mai multe ori, nu te fac nici cetatean, nici major, nici responsabil.

Mda…

– Atunci fa altceva! sugerez, inocenta.

– Hm, eu sunt birocrat.

– Nu, tu ai devenit birocrat. Ai ales slujba la stat, ai ales sa spui „barbia sus si fiti serios”, nu a ales nimeni pentru tine.

M-am aprins. Sunt adepta ideii ca fiecare isi alege viata intr-un anume fel. Deci chestiile astea nu ma impresioneaza, din contra.

– Dar…

– Niciun „dar”, il opresc. Daca vrei, poti face altceva. Daca te straduiesti, orice e posibil. Sa ai o viata asa cum ti-o doresti! spun si ies din mica incapere. In sala de asteptare e mama. Termin de completat hartiile si mi se spune de la ghiseu sa revin intr-o saptamana. Intr-o saptamana sunt majora…

***

Am mai zis ca nu suport asteptarea? Da… Acum trebuie sa-mi iau buletinul. Prin usa mica ce se tot deschide si inchide, sper sa-l vad pe „birocrat”. M-a schimbat atingerea lui… Sunt sensibila la orice adiere. Incercand sa vad mai bine, fac ture prin sala si reusesc sa vad ca in locul lui se afla un alt barbat, mult mai tanar si, pesemne, incepator. Zambesc fara sa vreau – oare de ce a plecat? De la ce i-am spus eu? Tare mi-e ca nu… Oricum, daca e sanatos, atunci e bine ca a scapat de aici…

Primul fragment din ceea ce sper ca va fi un nou roman 🙂 Lipsa diacritice, dar sunteti cititori destepti si intelegeti de data asta 😀

22 de păreri la “Prima zi din restul vietii

        • 🙂 Oh, daca-ai stii ce-i in capul meu acum… Nici la scoala nu sunt atenta, nu stiu ce-am facut azi la ore… 😀
          Si imi trebuie titlu pentru celalalt roman de dragoste, cu Ina si Stelian… 😀

          • Şi-n capul meu este un dezastru total… Habar n-am ce simt, ce-mi place, ce vreau. Toată agitaţia de început de an mă stresează, iar eu nu vreau decât puţin timp liber.
            Şi, colac peste pupăză, am mai dat şi peste o persoană care îmi cam dă convingerile peste cap şi îmi derutează sentimentele şi mai mult. Sunt atât de confuză, că în curând o să trebuiască un GPS ca să ştiu pe ce drum să apuc. :))

  1. Pingback: Miercurea făr’multe cuvinte – 11 (leapșă ilustrată) « NAPOBLOGHIA

  2. Pingback: Miercurea făr’multe cuvinte – 12 (leapșă ilustrată) « NAPOBLOGHIA

  3. Pingback: MIERCUREA FĂRĂ CUVINTE : După Cântarea României și alte activități naționale s-a ajuns la EVALUAREA INIȚIALĂ NAȚIONALĂ « Dictatura justitiei

Lasă un comentariu

