Pentru cei diferiți – ziua internațională a stângacilor

   Întotdeauna – în cei 17 ani ai mei – am fost cea diferită. Începând cu faptul că eu știam deja să scriu când învățam la școală, sau să socotesc, continuând cu lipsa interesului pentru chiul și păcăleli puerile și până la faptul că eram printre cei puțini din școală care scriau cu mâna stângă. La grădiniță, mama le-a impus educatoarelor să mă lase așa cum vreau eu. Acasă, numeroase tentative de a-mi muta lingura pe dreapta au eșuat fără drept de apel. Bine, nu spun că a fost ușor sau că e. Stiloul întinat pe foaie, pixul rămas pe palmă – de care sufăr și acum -, necesitatea de a sta în partea stângă a unei bănci cu două locuri. Dar asta sunt 🙂 Am telefonul întotdeauna în buzunarul din stânga, ceasul la mână încă îi încurcă pe ceilalți, mă acomodez greu cu orice bijuterie la mâna dreaptă. Dar mouse-ul a rămas pe dreapta ca și alte lucruri, pe care am încercat să le exersez cu ambele mâini. Cei mai mulți se miră de mâna mea stângă, așa că vreau să sărbătoresc ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STÂNGACILOR.

În anul 1984, Federația Internațională a Stângacilor a fixat data de 13 august spre a marca prezența unui procent de 3-10% din stângaci în populația planetei. Mișcarea pentru apărarea stângacilor a început în SUA în urmă cu aproape o jumătate de secol, atunci când a obținut repunerea în drepturi a unui polițist stângaci, concediat fiindcă a refuzat să pună portpistolul în dreapta. Stângacii sunt mai mulți de vârstă mică (aprox. 13%), decât cei vârstnici (sub 1 procent).

Printre persoanele celebre se găsesc numeroși stângaci, o întreagă listă este aici: Stângaci celebri/ Lumea stângacilor.ro . Dați click – e o listă interesantă 😀

În afară de cei menționați acolo, am mai găsit câțiva: Ioana d’Arc, Bismark, Churchill, Rodin, Paganini, Julianna Margulies. Evident, sunt și alții, dar pe aceștia i-am găsit și i-am adunat pentru a ne sărbători.

Acestea fiind spuse, pun celebritățile să semneze și vă urez un weekend plăcut!

Semnătura lui Barack Obama – Wikipedia.org

Semnătura lui George H. W. Bush – Wikipedia.org

Semnătura lui Oprah Winfrey – Wikipedia.org

Semnătura lui Franz Kafka – Wikipedia.org

Semnătura lui Mozart – Wikipedia.org

Semnătura lui Osama bin Laden – Annakoren.com

PS: Am mai găsit o listă 😀 Famous Left-Handers 

Fotografie: Lansare „Sărutul morții”, Pitești, mai 2011, Photoducu.ro

23 de păreri la “Pentru cei diferiți – ziua internațională a stângacilor

  1. hehe..chiar nu stiam de ziua asta 🙂
    Si eu sunt stangaci convins..:)..nimeni nu a reusit sa ma schimbe,dar nici nu au incercat :)..
    Atat de putine persoane sunt stangace??..Eu am destul de multe in jurul meu :)..

  2. Eu sunt un fel de ambidextra, adica dorm/stau pe stanga si scriu cu dreapta. Am fost stangace, dar ai mei mi-au schimbat „orientarea”, din pacate. Apropos, vad destul de bine cu stangul, iar cu dreptul aproape deloc. Se pune? ;))

  3. Pai da, se stie deja ca stangacii sunt predispusi sa devina genii, iar listele confirma acest lucru. Extrem de multi stangaci celebri pe Terra…da, ai de ce sa fii mandra. 😀

  4. @ Nice: Stângacii sunt predispuşi să fie genii pentru că îşi folosesc în aceeaşi măsură ambele emisfere ale creierului. Pe când dreptacii o folosesc predominant pe cea stângă.

    @Andra: Ca să-ţi stric puţin bucuria, îţi amintesc că toţi ceilalţi oameni faimoşi au fost dreptaci. :))

  5. Sora mea este ambidextră cu preponderenţă stânga, prietena mea japoneză este stângace cu preponderenţă nu pot să fac nimic cu dreapta 🙂 Îmi sunt dragi tare stângacii. Stângacii folosesc preponderent emisfera dreaptă, nu pe amândouă. Diferenţa este doar una de nuanţă, dar nuanţele sunt o treabă tare frumoasă.

  6. La multi ani noua !
    Fara sa fiu rautacios, trebuie sa stii ca lista spre care ai dat link este cea publicata pe blogul meu cu mult timp inainte, fiind prima lista mai elaborata in domeniu din RO. Diferenta consta in faptul ca i-au fost adaugate cateva nume noi, cum ar fi Picasso. Care n-a fost in viata lui stangaci 🙂

Lasă un comentariu

