Reminder

Nu ştiam unde să mă uit, iar turiştii mă ameţeau, aşa că m-am aşezat pe o bancă, în jurul fântânii arteziene, aşteptând-o.

– Mersi că ai venit, am auzit o voce din spate. S-a aşezat lângă mine, fără să mă privească, fără să pretindă că mă cunoaşte.

– Deci…, am bombănit.

Mă simţeam ciudat, ca în filmele alea cu agenţi sub acoperire care vorbesc în căşti şi caută indicii, deghizându-se în trecători. În plus, semăna prea tare cu operațiunile mele de la Agenție, iar asta îmi displăcea.

– Vreau să afli ce s-a întâmplat.

– Pune poliţia, am replicat, cu ochii după un grup de copii cu pălărioare verzulii care se plimbau prin Piaţă.

– Sunt idioţi.

Am dar aprobator din cap. Din câte experimentasem eu da, erau destul de neimplicați, cum, de altfel, și nemotivați.

– Eu te vreau pe tine. Ai reuşit să ajungi la mine, când specificasem că nu vreau presă. Eşti în stare.

Am ridicat din umeri. Poate nu eram. Până una, alta, eu nu eram pregătită să investighez. Să intimidez, da, dar asta era o altă poveste.

– Soţul meu nu s-a omorât. Vreau să ştiu tot.

– Despre?

– Motive, suspecţi. Orice afli despre viaţa lui anterioară.

– Sigur vrei să ştii tot? am întrebat, văzându-l cu coada ochiului pe Cătălin, care trecea pe lângă noi cu o cafea în mână, zâmbindu-mi; l-am ignorat. Eu, una, nu aș vrea să știu totul despre niciunul dintre cunoscuții mei. Pentru că nimeni nu știe totul despre mine. Așa că ar fi incorect și indiscret.

– Tot. Merit.

– Nu te pot contrazice.

 

Pentru că nu e corect ca doar amicii facebook să citească fragmente din romanul „Desculță în ploaie”.

Între timp, vă amintesc de expoziție: Islanda, în gheață și cenușă

 

 

4 păreri la “Reminder

Lasă un comentariu

