Cuceriri

Continuare de aici: Urări de primăvară

Oftează. E primul lucru pe care îl aud în ultima jumătate de oră, căci nu intră nimeni în librăria de pe colț.

– Ce-a fost aia? întreb, privindu-l pe deasupra foilor unei cărți.

– Nimic… Sunt surprins.

– De? ridic o sprânceană.

– De…Vine lângă mine și îmi pune mobilul lui în față. Derulează mesajele, te rog.

Mă încrunt și iau telefonul. Nu prea înțeleg ce sens are, dar nu pun întrebări. Ultimele cinci mesaje sunt de la numere pe care nu le are salvate. Le citesc. Sunt scrise literar, cu cuvinte scoase parcă din manuscrisele romanticilor de la 1800. Trei nume diferite ca semnătură. Trei nume de fată. Zâmbesc vag, încercând să nu gândesc prea mult la motivele pentru care mi-a dat să citesc. Mă întreb dacă pe mine mă are în agendă.

– Știu unde stai, îți știu parfumul, îți recunosc pasul. Nu-mi trebuie un număr de telefon. Dar îl am, murmură, fără să mă privească, pierdut printre gânduri mai importante decât nelămuririle mele naive. Las telefonul pe măsuța de lângă fotoliul în care stau.

– Și de ce te deranjează asta? Dacă nu simți nimic pentru ele, poți să le ignori.

– Nu e așa ușor. Adică, pentru tine poate e, dar eu le aud gândurile. Una dintre ele e topită după mine.

– Dacă vrei să vezi cât de geloasă sunt…

– Nu, spune, dându-și ochii peste cap.

– Ok. Scuze. Dacă te place, și, evident, nici ție nu ți-e indiferentă, de ce nu o accepți ca pe o potențială iubită?

Chicotește și se întoarce să mă privească.

– De unde l-ai luat pe „evident”?

– Din experiența mea, dacă nu te interesează un om, nu ești interesat nici de cum reacționează la refuzul tău…

– Din nou, nu funcționează la mine.

– Oh, ceva sigur nu funcționează corect la tine, am râs.

– Eu sunt deja „interesat” de cineva. Și nu pot să mă gândesc la altcineva. Mai ales că încerc să-i cuceresc inima fetei. Am început să vorbesc liric, se amuză, ducându-și două degete la o tâmplă.

– Te doare capul? Vorbesc serios, explic, înainte să creadă că e o ironie. Dă din cap că nu.

– Și de ce nu poți să-i cucerești inima? Poate te ajut?…

Zâmbește, dar nu zice nimic.

– Nu o merit. E prea bună pentru sufletul meu mort de mult…

– Nu, nu cred.

Râde iar și iese, explicând că se duce după o cafea, la cafeneaua de peste stradă. Îl urmăresc cu privirea, trecând absent strada, până intră în clădirea care mă duce cu gândul la un miros cald de patiserie.

Jucându-mă cu telefonul, dau de o notiță cu numele meu ca titlu.

O iubesc. Mă iubește? Te iubesc… 

Rămân fără respirație o clipă. Nu, nu pot fi eu fata care nu se lasă cucerită… Nu se poate, pur și simplu. Să fiu eu singura care nu se „topește” după el și singura de care e îndrăgostit? Sună prea mult a film ca să fie adevărat. Eu sunt doar o joacă pentru el, doar o subalternă, indiferent de ce visez.

Mă încearcă un sentiment ciudat. În mulții ani ai lui, s-a mai îndrăgostit, sunt sigură. Iar despre admiratoare, nici nu se poate pune problema. Cu șarmul lui, cu inteligența, cu vorbele frumoase și vocea lină, poate să convingă marea majoritate a reprezentantelor sexului frumos. Nu știu de ce nu mă includ în grup. Probabil aș cădea și eu în „plasa” lui, dar se pare că nu asta vrea. Sau eu știu?…

Îl văd întorcându-se și îmi afund atenția în rândurile cărții.

Dacă până acum am trăit doar pentru că așa trebuie, de acum voi trăi pentru că așa vreau.¹

Nu pricep o iotă, dar mă străduiesc să înțeleg, ca să-mi mut gândurile. Deschide ușa și se oprește. Mă tem pentru o clipă că am fost descoperită. Surâde și intră. Expir într-un oftat ușor. Văd telefonul. Îl readuc în meniul principal și îi reamintesc de el, fără a mă gândi la altceva.

– Mai citește, spune, aducându-mi un pahar cu cafea aromată. E interesant…

Da, tot ce citesc eu e interesant…

_____

1 – Oana Stoica-Mujea – „Dincolo de oglindă. Crime perfecte

12 păreri la “Cuceriri

  1. Pingback: Ganduri in ploaie « Marin Toma's Blog

  2. Pingback: Only you | Ada Pavel

Lasă un comentariu

