Pentru că asta fac eu

Încă nu știu ce vrea de la mine. Sau ce vreau eu de la el.
Stă cu mine până închid, după lăsarea întunericului, apoi mă conduce, pe jos, pe niște străzi care mă fac să mă îndoiesc de siguranța mea. Într-un final, ajungem la ușile vechi ale unei clădiri cel puțin la fel de vechi. Se oprește și îmi face semn să intru.

– Și ce ar trebui să văd?

– Vei vedea, spune amuzat și îmi deschide ușa, care scârțâie macabru. Prea sună a film de groază. Sala lungă și goală în care mă trezesc e luminată slab. În spate, se aud voci scăzute și răsar, din când în când, ca un mesaj codat, lumini colorate. Mă întorc spre el și mă încurajează cu o privire. Pășesc încet pe o podea la fel de veche; pașii mei fac ecou, la fel și ai lui. Vocile încetează dintr-o dată și mă simt ciudat. Parcă ne așteptau. În dreptul a ceea ce ar trebui să fie o ușă – dar din care a rămas doar cadrul de lemn – mă opresc și îl aștept. Îmi atinge ușor spatele în timp ce trece pe lângă mine. Se oprește în mijlocul tinerilor – căci, acum observ, toți au aproape vârsta mea – și îi salută pe un ton care mi se pare a fi formal, cu un aer voit superior.

– În seara aceasta va trebui să aveți grijă de Andreea, spune calm, arătând larg spre mine. Spun un „Bună” fără să privesc pe cineva anume și simt că mi se înroșesc obrajii. Apoi, la un mic semn făcut din mână, fiecare își vede de treaba lui. La o mică masă, două fete priveau insistent o sticlă. Până să realizez, pe gâtul transparent al sticlei apăruseră, de-o parte și de alta, acolo unde privirile fetelor erau ațintite, două pete colorate. Una violet și alta roșie.

– O, doamne, bombăn, uimită. Una dintre fete mă privește scurt, dar culoarea a dispărut.

– Ema, concentrează-te, îi strigă Matei autoritar. Fata se încruntă iar la sticlă.

Îmi mut privirea la un băiat care trece prin tăblia unei mese mici, metalice, niște pahare și le face să leviteze. Oh, aici e clubul magicienilor din Waverly Place? Oftez, luată prin surprindere. Matei se apropie încet de mine. Se oprește în fața mea și, deși privește spre sala semi-întunecată, mi se adresează.

– Te-ai speriat deja?
– Hm, nu. Dar tu ce faci? Adică, ei fac magii, dar tu?

– Ești amuzantă, spune râzând. Nu fac magii. Adică da, fac, dar nu trucuri. Sunt magicieni înnăscuți.

– Tu râzi efectiv de mine…

– Chiar deloc. Uite, și îmi arată un alt băiat, care stă lângă un scaun care… plutește?
– Pe cuvânt? Nu cred până nu verific. Pot sau își pierde concentrarea?
– Poți. E experimentat.

Zâmbesc arogantă și pășesc spre scaunul zburător. Îmi trec mâna pe sub el și analizez toate modalitățile, dar nu e nimic. Scaunul levitează. Punct. Băiatul îl lasă înapoi pe podea și întinde mâna.

– Bună! Eu sunt Geo!

– Dacă nu mă faci și pe mine să levitez, dau mâna! râd și îi răspund la salut. Matei e în spatele meu și mă simt cumva protejată (sau ferită; supravegheată, mai bine spus), sau ca și cum sunt nu știu decât o parte din poveste. Îl rog să îmi demonstreze și să ridice un obiect aflat în partea cealaltă a sălii. Îl ridică fără probleme, fără să se încrunte ca cele două fete. Îl felicit, căci e tot ce pot face. Matei mă prinde ușor de braț și mă trage într-o parte.

– Cred că e timpul să mergem acasă, șoptește.

– Acasă la cine? replic – fără să vreau să fiu malițioasă – și mă las scoasă afară din clădire. De ce plecăm?
– Pentru că nu va fi bine în curând. Va începe o furtună.

– Eu voiam să știu ce faci tu, murmur, deși simt dintr-o dată cum mă ia somnul, mi se închid pleoapele și sunt mai mult purtată decât condusă…

Ajungem înapoi la librărie, asta știu. Mai știu că sunt așezată frumos pe sofaua din biroul din spate și că o haină lungă imprimată cu parfum bărbătesc îmi acoperă obrajii.

– De ce mi-e așa somn? bombăn, mai mult visând.

– Pentru că asta fac eu…

<<Siguranță

 

Photo: Ducu Photography

14 păreri la “Pentru că asta fac eu

  1. Pingback: Sub vrajă | Ada Pavel

  2. Pingback: „Sari!” | Andra Pavel

Lasă un comentariu

