Șapte

„Zece întâmplări ciudate și-o minune…” A, nu, asta era din alt cântec.

Șapte e numărul magic:

7 zile ale Creației,

7 păcate capitale (Avariția, Invidia, Mânia, Aroganța, Desfrâul, Beția, Lenea),

7 virtuți (Dragostea, Credința, Tăria sufletească, Speranța, Inteligența, Cumpătarea, Dreptatea),

7 regi legendari romani,

7 minuni ale lumii antice (Piramidele, Colosul din Rodos, Templul din Ephesos, Grădinile Semiramidei, Statuia lui Zeus din Olimpia, Farul din Pharos, Mormântul din Halikarnas),

7 note muzicale,

7 culori ale curcubeului, Carul Mare și Carul Mic sunt formate din câte șapte stele,

7 pitici în „Albă ca Zăpada”,

7 vieți în „Adam și Eva” (Liviu Rebreanu)

Și multe altele. Șapte e cifra care m-a fermecat încă de când am citit prima mea Enciclopedie unde, pe ultimele trei pagini, era o întreagă listă. Acum, lecția de la română, Basmul popular, îmi amintește de toate.

***

Știu că șapte e… la fel cum e la mine cu trei. Dar ea e îndrăgostită de tot ceea ce nu e obișnuit. Așa că, pentru că ziua ei este pe șase, o să amân cadoul până pe șapte. Nu știu dacă m-a iertat sau dacă o poate face. Am amenințat-o pe cealaltă să stea deoparte. Și până acum a ascultat.

***

Bine, azi e ziua mea. Sper că nu a uitat… Îl mănânc dacă a uitat.

Ajung la școală printre primii și nimeni nu înțelege de ce sunt îmbrăcată diferit. Ei, da, fustă în mijlocul iernii. Și ce??? Ajunge și el, dar nu zice decât că sunt frumoasă. Adică doar azi, sau cum? Gata, nu mă enervez. Nu are rost. El uită și să mănânce. Mă apucă râsul și crede că râd pentru că și-a încurcat fularul la gât. Hm, bine, tot de tine râdeam… A uitat… La prima oră servesc și colegii. El mă sărută ușor pe obraz și își trece mâinile peste talia mea, trăgându-mă aproape.

– Nu merge cu zăhărelul, îi șoptesc. Râde. Ai uitat, spun și trec mai departe.

Restul orelor mă comport de parcă nimeni nu a uitat nimic. Nu are rost să fiu îmbufnată azi.

***

Ea chiar crede că am uitat… vai, vai… Toată ziua m-a tratat distant, iar eu am făcut pe nevinovatul. Asta a enervat-o de fapt. Că nu mi-am cerut scuze. Dar habar n-are că m-am ocupat de tot. Abia aștept ziua de mâine. Șapte februarie…

O iau aproape pe sus de la școală. Nu vrea să vină cu mine „nicăieri!!!”. Mă amuz de asta, dar fără să mă vadă. Ea e serioasă. Ajungem la mine la apartament. De la intrare, am numerotat cu autocolante colorate șapte pași până în mijlocul camerei de zi. Pe canapeaua din față, șapte lalele albe o privesc timide. „Adam și Eva”, ediție veche, și șapte lumânărele parfumate sclipesc de pe birou. Șapte…

– Dacă aștepți până la ora șapte, o să îți cânt șapte melodii pe care le iubești, îi șoptesc, prinzând-o în brațe. Nu zice nimic… Hei, mai trăiești?

***
Șapte… Nu a uitat nimic! Tot ce e aici… De unde a luat lalele albe acum? Și cartea – iubesc mirosul de vechi – și lumina lumânărelelor, și șapte pași și ora șapte și…. Sunt atât de fericită!

– Mulțumesc! Și iartă-mă că m-am supărat pe tine…

– Haha! M-am amuzat teribil. Mă încrunt la el și mă sărută scurt. Nu mai sta supărăci. Ești mai frumoasă când zâmbești…

– Lună plină

15 păreri la “Șapte

  1. Pingback: Parca-mi-aş odiseea « Blogul lui Teo Negură

  2. Off-topic
    Minunata noua tema. O ador, e cea mai draguta de pana acum. 🙂 😛 😀
    „De la intrare, am numerotat cu autocolante colorate șapte pași până în mijlocul camerei de zi. Pe canapeaua din față, șapte lalele albe o privesc timide. „Adam și Eva”, ediție veche, și șapte lumânărele parfumate sclipesc de pe birou. Șapte…”
    Asa da, mi-ar placea sa am si eu parte de ziua mea de o asemenea surpriza frumoasa. Nu as uita-o niciodata…

  3. Pingback: Când este timpul miracolelor? « Gabriela Elena

  4. Pingback: Unsprezece ore « Andra Pavel

Lasă un comentariu

