Regatul IV

Sir Xavier

Nu! Nu asta trebuia să se întâmple! Nu ea e vinovată! Eu! Eu sunt! Dar mă va crede cineva, în favoarea ei? N-am curaj să spun nimănui, nu poate afla nimeni. Decât ea. Sunt convins că trebuie să-i spun.

Trec de toate gărzile, pretextând că Maiestatea Sa m-a trimis. La ușa încăperii ei, Lady Eliza se agita, palidă. Când m-a văzut, i-au scânteiat privirile.

– Lady Eliza, ce face Lady Mary?

– E îngrozită de posibilitatea morții.

– Cine e înăuntru? am întrebat, încercând să văd printre zăbrele.

– Înaltul Preot. Am impresia că ne va găsi pe toți vinovați. mă tem.

– Lady Eliza, nu ai niciun motiv. Ești în siguranță. Îți promit.

Tocmai când voia să mulțumească a ieșit Înaltul Preot și m-a privit rece, dar n-am dat atenție, ci am intrat la Lady Mary.

– Sir Xavier, nu trebuia să veniți, se revoltă, cu obraji umezi.

– Sunt deja aici. Ce s-a întâmplat cu preotul?

– Mă întreba dacă nu am nicio confesiune de făcut. Sir Xavier, oftă, așezându-se pe micul pat de acolo, nu sunt vinovată de moartea Lordului. Măcar tu crede-mă!

– Te cred, Mary, te cred. Pentru că știu cine a făcut-o.

– Sir Xavier, chiar știți? Trebuie să-i mărturisiți regelui, vă implor!

– Eu l-am ucis.

A încremenit, apoi, revenindu-și, a început să infirme.

– Mary, ascultă-mă.

– Nu!

M-am pus în genunchi, la picioarele ei, privind-o fix.

– Eu sunt vinovat de moartea Lordului de Loxley.

– Imposibil, șopti, nevrând să creadă.

– Te rog, nu fă asta dificil. E vina mea.

– De ce? Sir Xavier, de ce? Pentru dragostea ta? Pentru asta? se revoltă.

– Lady Mary, știu ce a făcut în seara cererii mâinii dumneavoastră. Nu puteam trăi știindu-l vinovat de… asta.

S-a ridicat și a trecut în partea cealaltă a încăperii. M-am săltat și eu și am rămas privind-o, admirându-i trăsăturile perfecte.

– Sir Xavier, trebuie să recunosc greșeala ce ați făcut-o spunându-mi. V-aș putea denunța regelui în schimbul libertății mele.

– Faceți cum doriți, Lady Mary, am salutat scurt apoi am plecat.

Trebuia să meditez.

<< Exil

6 păreri la “Regatul IV

Lasă un comentariu

