„Doar profită”

Probabil că înțeleg de ce. Dar atunci când noul profesor de fizică mă cheamă în laborator, nu mă pot abține să mă întreb ce dracu’ vrea de la mine. oftez când îmi arată să mă așez în prima bancă. Mi-e frică, mie de data asta, dar nu o arăt. Îl privesc întrebătoare.

– Știi ce vreau eu să fac? întreabă, ascunzându-se pe jumătate în spatele catedrei.

– Acum sau în general? spun, ascunzându-mi tremurul printr-o ironie.

– Acum.

Nu-i la fel ca „mereu”? Nu de aia te-ai ascuns de la mijloc în jos?

Mă apucă râsul. Dar nu vreau să-l provoc.

– Nu, nu știu.

– Eu habar n-am să predau fizică, știi?

Presupun. Dar tot mi-e frică de faptul că suntem singuri aici… Ridic întrebător o sprânceană.

– Trebuie să te fac pe tine să te îndrăgostești de mine, spune plat.

Ceea ce inițial sună ca o glumă proastă, îmi face sângele să înghețe în două clipe. Bat darabana cu degetele. Când înțeleg că e atent la reacțiile mele, mă opresc.

– Și de ce vă deconspirați?

– Pentru că nu asta vreau. Îl cunosc pe Cristi. Vreau să vă ajut.

Să ne scufundăm mai repede?

– Și de ce v-aș crede?

Se gândește. O, și eu. Cum să fug de aici. Pe geam nu merge -etajul trei. La ușă nu ajung înaintea lui. Oftez încet și aștept. Încă am voce să țip și pumni.

– Nu mă crede. Dar poți să crezi că ei vor doar să vadă dacă îmi reziști?

Pe asta o cred. Dar nu pentru că vine de la el…

– Și ce propuneți?

Se uită pentru o vreme pierdut în spatele meu. Apoi pare că își revine și îmi aruncă un zâmbet.

– Nu e greu. Fă ce vrei din mine. Ține minte că sunt fiul inspectorului general și nu-mi poate face nimic.

Nu sunt convinsă… Aerul refuză să intre de bună voie, așa că inspir adânc. Îmi face semn că pot ieși. Mă urmează aproape. Lângă ușă stau două profesoare.

– Și dacă nu reușești să rezolvi, mă cauți și ți le explic, spune el ca și cum vorbim de fizică de când am intrat.

Zâmbesc, dau scurt din cap și mă îndrept spre clasa mea. El coboară la cancelarie. S-a dus și pauza mea de masă.

***

Mă trezește în mijlocul nopții un mesaj pe telefon. Printre vise, citesc absentă.

„Să nu ai încredere în el. Doar profită. Chiar e fiul inspectorului.”

Mă trezesc de-a binelea, alarmată de incoerența mesajului. E de la tine…

10 păreri la “„Doar profită”

  1. Pingback: „Doar profită” - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un comentariu

