Plan secret

Ajungem la destinație. Ne cazăm. Ne relaxăm puțin apoi… Dar tu știi tot ce s-a întâmplat. Mergem în mall. Ne dai termen ca la ora șapte seara să fim la ieșirea dinspre nord. Ne despărțim. Colegele vor să vadă un film. L-am văzut de vreo două ori și nici nu am chef de comedii. Le las la film. Hoinăresc singură prin mall. Ajungi în dreptul meu, singur.

– Unde au rămas profii?

Ridici din umeri. Am crezut că doar eu știu să fac așa…

– Dar diriga ce are cu mine?

– Ești foarte curioasă, constați calm, fără să mă privești.

Nu mai zic nimic câteva minute. Doar aud pașii noștri și multe voci. Privesc în jos. E sâmbătă seara. E aglomerație. O aglomerație care te face să uiți de toate ale tale.

– S-a întâmplat ceva? întreb. Da, curioasă, dar trebuie să știu de ce taci.

– Nu știu cât voi mai putea sta așa…

Hm… mă așteptam la asta. Mă doare, dar nu e ceva nou. Mă așteptam. Așteptam să sune alarma și să mă trezesc din vis.

– Așa cum? îndrăznesc să fac pe neștiutoarea.

– Să stau la școala asta.

Deci nu are legătură cu mine. Sau are, că și eu fac parte din școală. Nu știu dacă să mai insist, sau să tac.

– Toți mă tratează de parcă aș fi inamicul lor. După toată povestea de la școala 6… Și nu suport mâncătoria asta. Acum o să se răzbune pe tine. Și asta chiar nu voi accepta.

Să se răzbune pe mine? Da de ce??? Nu zic nimic. Dar la școala 6… Nu e vina ta. Știi? Cum să-ți zic? Cum să-i facem să înțeleagă nevinovăția ta? Tipa aia a mințit că ai fi agresat-o, știu sigur. Doar ei nu vor să creadă.

– Și ce-o să faci? întreb, încet.

– O să… Nu știu. Probabil o să plec.

– Până unde? Crezi că alții nu vor afla? Adică…

Tac din nou. Tu parcă nici nu respiri. Mă opresc și mă întorc spre tine.

– Pot să te ajut cu ceva? Orice. Vrei să nu mai fim prieteni? Așa, ca acum, adică. Fac orice. Vreau să te văd zâmbind cu adevărat.

Vorbesc sincer. Nu știu ce mi-a venit. Am descoperit că iubesc să te am lângă mine, să vorbim, dar nu mai mult. E de ajuns atât.

– Nu știu cum ai putea să mă ajuți, dar dacă vrei să facem așa, nu va face decât să le dovedească lor că sunt la fel ca înainte.

– Și atunci? Chiar, îmi vine o idee. Nu poți să îți schimbi numele și celelalte?

Începi să râzi. Exact așa cum aș vrea să te aud eu. Dar acum nu înțeleg de ce.

– Ai citit prea multe romane polițiste…

– Probabil. Dar am o altă idee. Dacă ai încredere în imaginația mea.

Mă privești curios. Râd. Îmi scapă ochii peste privirea dirigintei. E undeva în fața noastră, mai departe, și mai are puțin și rămâne cu gura deschisă. Dau din cap în semn de salut. Își mută privirea fără să răspundă.

– Mda, cred că începem cât de curând, spun fără să te privesc. Dar nu mai ridica sprânceana la mine, te cert.

– Dar de unde m-ai văzut?

– Hm… Spune, ești de acord?

– Da. Doar să-mi spui ce facem.

Sigur că-ți spun. Dar nu-ți spun tot. Nu trebuie să știi tot, pentru binele tău. Eu nu voi pierde nimic…

Povestea asta va fi mult mai lungă decât am crezut… Ce spuneți, v-ați plictisit deja?

A, da. Citiți restul aici.

12 păreri la “Plan secret

  1. Hm, deci proful ascunde un secret compromitator. Iar tu nu te indoiesti de nevinovatia lui. Sa fie de vina doar dragostea sau dispui de anumite informatii?
    Devine din ce in ce mai interesant…asteptam continuarea. 🙂

  2. Ada, imi plac scrierile tale despre aceasta varsta, ma iau cu ele si ma poarta intr-o calatorie reconfortanta spre anii de-atunci, pe care i-am iubit atat de mult 🙂
    O singura rugaminte, daca se poate: un pic mai mare poti posta? Ma refer la caractere. Eu vad foarte bine, n-am probleme, dar parca e prea micut, totusi 😉

Lasă un comentariu

