Tic-tac

Ei, da, ce face istoria din om?

Să vă explic. Învățând revoluțiile burgheze din Europa, am dat peste constituția franceză din 1793, „Consituția Anului I”, care presupunea ca anii să fie numerotați nu de la nașterea Mântuitorului, ci de la acel moment. Nu vă bag în detalii pe care nu prea le înțeleg nici eu. Nu știu unde, dar undeva s-a produs schimbarea, de fapt revenirea la numerotarea anilor. Atunci, cu atâtea schimbări și incertitudini, nu există nicio șansă ca noi să nu fim de fapt în al 2010-lea an de la nașterea Domnului? Nu se poate ca, la revenirea la numerotarea inițială, să se fi greșit? Sau nu e posibil ca Nașterea domnului să fi fost calculată sau notată greșit?

Asta e gândirea mea, după nu prea multe cercetări în domeniu. O să vorbesc cu profesorul de istorie și revin. Dacă voi știți mai multe despre asta, chiar sunt curioasă să aflu și eu.

Dar la ce mă duce pe mine cu gândul? La faptul că timpul e doar un refugiu al omului simplu. Că ne refugiem în existența zilei de azi, a zilelor de „ieri” și a celor de „mâine” pentru a face sau a nu face ceva, pentru a ne aminti sau a uita anumite detalii. Spun că fac mâine sau în viitorul apropiat ceva ce aș putea sau ar trebui să fac acum. De asta cedează psihic oamenii în nordul Europei, în țările în care jumătate de an e zi și jumătate noapte. Pentru că pierd noțiunea de timp, de trecere a lui.

Tic-tac. El nu stă. Mă privește mustrător și îmi spune neîncetat că nu se va opri pentru mine. De ce ar face-o? Cine sunt eu? Dar cine e el? El e cel ce a construit toată mentalitatea omenească. Nu, mă contrazice, eu sunt cel care a văzut tot și a auzit tot. Cea mai grea meserie; să vezi tot și să nu poți face nimic… Bine, mă revolt, și cum sunt eu vinovată? Ești vinovată că nu mă asculți decât ca să vezi dacă ai întârziat. Ascultă-mă atunci când nu îți va mai păsa de mine. Fă ce vrei tu acum, nu cândva. Din nou, e ușor de zis…

Dar dacă are dreptate?

Ar trebui să… să fim noi. Să ne bucurăm de orice întâmplare, de orice adiere caldă, de orice rază care ne mângâie fruntea. Rele găsim peste tot…

Photo: 1&2 -Salvador Dali; 3-Vladimir Kush

16 păreri la “Tic-tac

  1. Așa e timpul ăsta : nesimțit peste măsură 😛
    Nu avem ce face, trebuie să trecem peste toate și să mergem mai departe 😀
    Te-am pupăcit iubita :* >:D<

  2. of cred ca mi-am distrus deja un neuron ! a facut pac ! si dus a fost … dc ? ma gandeam intes la cum sa exprim ce vroiam sa zic …n-am gasit nici o cale !
    timpul trece , da ! sa constientizezi asta e simplu , depinde doar de la o persoana la alta cand realizeaza … deobicei , cu totii o fac prea tarziu .
    dar , sa te bucuri de orice ? rele ? peste tot ? care parte a paharului o vezi ? eu mereu pe cea jumatate goala …
    ce frumos suna ” sa te bucuri de fiecare adiere calda ” , cat de buna ar fi lumea asta daca asa ar fi ? da, am putea vedea cu totii asta ? atunci s-ar strica perfectiunea imperfecta creata de univers …. NU se poate ! asa e perfect de imperfect cum e acum …
    Asculta timpul ? nu mai esti om daca o faci . Degeaba toate … El o sa continue sa caute acel om inuman , si nu o sa-l gaseasca .
    Natura umana , din nou ! e astfel facuta sa nu observi 🙂 , se axeaza , dupa partea plina sau goala a paharului .
    And it will be death , finaly , blody hell ! ( scuzati limbajul )

  3. hm, celebrele tablouri ale lui Dali…si eu le-am studiat la cursul de Comunicare Plastica…imaginea face cat 1000 de cuvinte…

    timpul?”time is laughing at me, at all of us”, orice am spune despre el.

  4. Tablourile lui Dali…le-am vazut pe viu, la Teatrul-Muzeu Dali din Figueres. Unul din cele mai speciale si mai fericite momente din viata mea. Cand totul e gri, cand mi-e frig, sunt trista si mi-e greu, ma intorc inapoi in timp si ma gandesc la tot ce a fost frumos. Iti multumesc ca mi-ai adus aminte de ele…de pretioasele mele amintiri. >:D<

Lasă un comentariu

