Bani sau „Să trăiți, mârșăvia voastră!”

  Azi, în locul orei de engleză, am făcut o oră cu domnișoara psiholog. Și ea a vrut să facem niște teste, despre viitor. Am avut de scris câte 3 lucruri care ne-au plăcut și adus siguranță în trecut, trei pentru prezent și trei pentru viitor. Și am auzit la cei mai mulți banii, pe orice timp. Și asta mă sâcâie. S-a dat și explicația: „Banii nu aduc fericirea, dar o întrețin”. Bine, da, știu. Nici eu nu sunt prea fericită din punctul acesta de vedere, dar…

Zic așa. Dacă ai o căruță de bani, dar ești bolnav, ce faci cu ei? Nu toate se rezolvă cu bani. Au mai zis și de carieră. Păi, dacă ai o carieră, părerea mea, implică și un salariu cel puțin decent. Bun… Să admitem că sunt necesari, fără doar și poate, și importanți, și de pus pe primul loc. M-a deranjat la ureche să aud o clasă de copii zicând „Bani”. Nu chiar toată clasa, dar pe-aproape. Am  destule gânduri cu banii ăștia. Dar așa de materialiști suntem? Am pus banii deasupra familiei și a prietenilor și a carierei și… Uf, nu mai vreau să aud de ei. Și, totuși, mă lovesc de lacune în finanțele personale zilnic. Verific un card de două săptămâni și încă nu am bani pe el, deși mi s-a spus că ar trebui să apară pe 10. Buun… nu eram așa disperată dacă nu interveneau mai multe… Dar să nu vorbim de banii mei (lipsă).

Țin să menționez că am apăsat de zece ori până acum pe „Insert” și mi se tot șterg cuvintele la corectare 😆 Dar scriu cu lumina stinsă, că sora doarme. Ce cumințică e…

O să scriu, o să scriu. Mâine pun, pentru doritorii care m-au certat că-mi las fanii în așteptare, partea a patra din Regatul. Uite cum mă faceți să mă abat de la program.

Fără legătură cu banii (yack!…), poze făcute de mine, bine-înțeles, și melodi(e).

Am uitat să vă spun că azi am citit Vasile Voiculescu, „Lostrița” și „În mijlocul lupilor”, mai exact. Alt tip de proză fantastică. E interesant. Ca studiu de caz vreau să zic. Mă tot chinui cu ”Roșu și negru”…

Și m-am gândit, din când în când, să mai pun câte un citat, pe care îl scot din cărțile citite.

 
„Să trăiți, Mârșăvia voastră!” ( ”Dănilă Prepeleac” – I. Creangă)
13 păreri la “Bani sau „Să trăiți, mârșăvia voastră!”

  1. Pingback: Bani sau „Să trăiți, mârșăvia voastră!” - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Pingback: Septembrie | Ioan Usca

  3. Nu credeam ca o sa spun niciodata asta, dar, fara dragoste putem trai(watch me), fara bani nu. Ei reprezinta principala noastra necesitate. Apoi vin celelalte. Vorbesc asa pentru ca si eu am cardul gol si resimt acut acesta stare de fapt. Aici nu se pune problema de saci de bani, ci de a avea cat pentru strictul necesar. A, si m-am saturat ca pe unde merg in blogosfera sa dau peste articole despre dragoste. Nu e cazul celui de fata, dar nu aveam unde sa-mi exprim frustrarea. :))) Vrea sa discut si despre altceva…iar banii, sau mai degraba lipsa acestora, imi pare subiectul ideal. :)))

  4. Rosu si negru am citit si eu in primavara iar Lostrita prin liceu :)). Nu stiu de ce dar de la prima carte ma asteptam la mai mult..ma rog imi inchipuisem eu ca Stendhal e cumva. Am sa citesc si Jurnalul fericirii,poate o sa-mi placa mai mult.
    Imi place „september” 😀 am postat-o si eu acu` vreo 2 sapt.cred,uite ca acu` vine 20 si apare si octombrie de dupa colt 😦

  5. Pingback: Zmeul (II) | Gabriela Savitsky

  6. @Nice: te înţeleg. Şi sunt perefct de acord cu tine, dar mi s-a părut cle puţin enervant să aud clasa întreagă zicând acelaşi lucru.
    Silvia: încă cineva cu aceeaşi părere despre Roşu şi negru

  7. când banii nu vor avea valoare, nu vor exista săraci şi bogaţi, războaie mondiale şi nici bolnavul nu va fi bolnav. dar asta ar suna a utopie şi prin urmare, involuţie.

    concluzia? banii contează.

    nu-ţi fă griji pentru bolnav, dacă are bani, se găseşte vreun om al străzii „doritor” să-şi doneze organele, atât de necesare suferindului.

Lasă un comentariu

