Harry Potter și Piatra Filozofală(din nou:D)

       Mda… Am terminat „HP și Piatra Filozofală” joi, cred, dar eram prea ocupată „devorând” Parfumul Văduvei Negre. Dar am promis o recenzie:D:D

   

   Deci, tânărul Harry Potter locuiește cu familia mătușii sale, „domnul” și ”doamna” Dursley (cu ghilimele că nu merită să fie respectați).

     Cam pe când Harry împlinea 10 ani, familia e bombardată, efectiv, cu sute de scrisori din partea Școlii de Magie, asta pentru ca „domnul” Vernon nu îi dă nicio scrisoare destinatarului de drept, Harry, care e privat de multe dintre drepturile sale de copil.(unde e mă Protecția Copilului când ai nevoie de ea??)

     După ce Hagrid, păstrătorul cheilor de la Școala de Magie, îi sperie pe soții Dursley(asta mi-a plăcut), face „cumpărături” împreună cu Harry(toate cele necesare pentru Școala de Magie Hogwarts); acesta află despre părinții lui, vrăjitori respectați, și despre faptul că el e de asemenea un vrăjitor, ce-și avea locul asigurat la Școală încă de când se născuse.

       Ajunge la școală, asta după ce-i cunoaște pe Ron, Hermione (care urmează să-i devină cei mai buni prieteni), dar și pe Draco, dușmanul lui.  Profesorul Plesneală îi lasă cea mai amară impresie, asta și pentru că, în prezența lui, cicatricea în formă de fulger de pe frunte îl durea foarte tare.

      Intră în echipa de Vâjthaț („fotbalul” școlii), fiind un foarte bun căutător. Căștigă un meci împotriva casei Viperinilor; este pedepsit pentru că se luptă cu un monstru prin Școală. Folosindu-se de o pelerină care îl face invizibil, se strecoară prin încăperile de la Hogwarts, dând de alte necazuri, care îi scad puncte din casa în care locuiește.

       Se luptă cu Cap-de-Mort, care îl controla pe unul dintre profesorii lui Harry(aparent Plesneală, care nu îl înghițea deloc pe Harry), împiedicând furarea Pietrei Filozofale.

      Evident, toate se termină cu bine (nici nu mă așteptam la altceva).

Am scos din „povestirea” mea toate ciudățeniile care definesc Școala de Magie, Farmece și Vrăjitori Hogwarts, o sumedenie de grozăvii pe care, trebuie să recunosc, le-am și visat în câteva nopți:)).

     Și, deși a fost nevoie ca scumpul meu coleg, Răzvan, să mă bată la cap o lună ca să citesc, mi-a plăcut cartea și am început să o citesc și pe a doua. Nu prea mă tentează să văd filmul, căci, în general, ecranizările de cărți m-au dezamăgit complet.

    Oricum, o frumoasă carte, o plăcută lectură, un interesant exercițiu de imaginație.

10 păreri la “Harry Potter și Piatra Filozofală(din nou:D)

  1. Aşa! Victorie!!!! Vezi, a meritat să te bat la cap! Felicitări pentru ce-a de-a doua ta recenzie! Vezi ca daca incerci nu e greu?

  2. hmm…razvan…ce isi propune reuseste…mai ales knd trebuie sa convinga p cnv sa citeasca o carte …;)…e bn k pana la urma ti a placut…si mi se pare si mie interesanta asa…din ce ai povestit u …

  3. Cartea a sasea Printul Semipur e cea mai buna din serie dupa parerea mea. Iar despre filme cel mai mult mi-a placut cum a fost ecranizata cartea a treia Prizonierul din Azkaban.
    Vezi ca ai facut o greseala. Cap-de-Mort nu la controlat pe plesneala ci pe Quirelle profesorul de aparare contra magiei negre.

Lasă un comentariu

